Gå videre til innhold
Fra venstre: Bjørn Sverre Svendsen - NetNordic, Jon Inge Sandstad - NetNordic, Jarle Pedersen - NetNordic, Christian Lien - NSM, Lene Disen - NetNordic, Tor Arne Rømma - NetNordic, Per Håvard Pedersen - NSM

NetNordic oppfyller NSMs krav til hendelseshåndtering

NetNordic, en av Nordens ledende leverandører av IT-løsninger og tjenester, kunngjør at de har oppnådd status som det åttende selskapet i Norge som tilfredsstiller Nasjonal sikkerhetsmyndighets (NSM) kvalitetsordning for hendelseshåndtering.

«Vår misjon er å levere samfunnsnyttige løsninger og tjenester som skaper et bedre, tryggere, og mer bærekraftig samfunn. At vi nå, som én av svært få aktører, blir godkjent av Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) for å håndtere datainnbrudd, markerer oss som en av de fremste ekspertene innen sikkerhet og beredskap i Norge. Jeg er svært imponert over innsatsen NetNordics cyberteam gjør hver dag, for å forhindre og håndtere alvorlige sikkerhetsbrudd på vegne av våre kunder», sier Lene Diesen, administrerende direktør i NetNordic Norge.

NSM sitt kvalitetsstempel reflekterer NetNordics langvarige engasjement for å opprettholde høye standarder innen sikkerhetsrådgivning, deteksjon, og respons på sikkerhetshetshendelser.

«Denne milepælen er en viktig anerkjennelse for oss, og en stor trygghet for våre nåværende og fremtidige kunder og partnere», fortsetter Diesen.

I en tid der digitaliseringen skyter fart og cybertruselene blir mer komplekse, kreves det også et mer sofistikert forsvar. NSMs godkjenning fremhever NetNordic sin posisjon som en pålitelig rådgiver og tilbyder av tjenester som proaktivt adresserer og nøytraliserer dagens cybertrusler. Samarbeidet med NSM, sammen med nettverket av andre sertifiserte partnere, skaper en kraftfull sammenslutning av ekspertise på tvers av bransjer, som baner vei for mer effektive og innovative løsninger.

NetNordic er dedikert til å fortsette arbeidet med å styrke både næringslivet og det bredere samfunnet gjennom sin spisskompetanse innen sikkerhet.

«Vi setter stor pris på den tilliten NSM har vist oss, og vi forplikter oss til å levere sikkerhetstjenester som definerer bransjestandarden. Som en pålitelig partner arbeider NetNordic målrettet med å beskytte kritiske samfunnsaktører mot cyberangrep, og dermed bidra til et tryggere, smartere og mer bærekraftig samfunn», avslutter Lene Diesen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Lene Diesen, Managing Director NetNordic

Tlf: +47 950 36 333 // lene.diesen@netnordic.com

Forfatteren genererte teksten delvis med AI og har revidert og redigert innholdet.

NetNordic Group

NetNordic er en Nordisk systemintegrator og tjenesteleverandør, spesialisert på løsninger og tjenester innen cybersikkerhet, sikre skybaserte datasentre, sikre nettverk og sikker integrert kommunikasjon. Selskapet har partnerskap med markedsledende produsenter og leverer skreddersydde teknologiske løsninger for samfunnskritiske bransjer som velferds-, offshore-, finans-, hotell-, og utdanningssektoren, og støtter en rekke større og mellomstore virksomheter innen både offentlig og privat sektor. NetNordic lever for teknologi og elsker smarte løsninger, og har som mantra at vi er bedriftens “Best Companion”.

NetNordic Group ble stiftet i 2001, og har gjennom årene vokst organisk og gjennom oppkjøp. Selskapet er eid av NetNordic Holding AS, som igjen er eid av det private kapitalfondet Norvestor (55% av aksjene), og selskapets ansatte (45% av aksjene). Netnordic har ca 650 medarbeidere fordelt på 14 kontorer i Norden, og distribuerer sine tjenester gjennom datterselskapene: NetNordic Norway AS, NetNordic Sweden AB, NetNordic Denmark A/S og NetNordic Finland OY og Fiarone OY. Les mer på www.netnordic.no og følg oss på sosiale media.

Nordisk organisasjon
NetNordic består av morselskapet NetNordic Group AS hvor følgende datterselskaper inngår i konsernet: NetNordic Norway AS, NetNordic Sweden AB, NetNordic Denmark A/S og NetNordic Finland OY og Fiarone OY. NetNordic Group er eid av NetNordic Holding AS. Største eier er Norvestor (privat kapitalfond), med ca. 55% av aksjene, mens øvrige aksjer eies av ansatte.

Renate V Stordahl

Pressekontakt Marketing Manager +47 95251114 LinkedIn

Vi leverer fremtidssikre IT-løsninger - Vi er bedriftens “Best Companion”.

NetNordic er en Nordisk systemintegrator og tjensteleverandør. Vi spesialiserer oss på løsninger og tjenester for virksomkritisk infrastruktur innen cybersikkerhet, sikre cloudbaserte datasentre, sikre nettverk og sikker integrert samhandling. Vi lever for teknologi og elsker smarte løsninger.

NetNordic Norway AS

Vollsveien 2B