​Simpson for President på Viasat 4

En hel verden følger spent med på presidentvalget i USA, og Norge er intet inntak. På Viasat 4 fyller vi selveste valgkvelden tirsdag 8. november med Simpsons-episoder som utelukkende handler om valgkamp, Trump og Hillary. Simpson for president sendes tirsdag 8. november fra kl. 19.00.

I løpet av kveldens ti valgepisoder får du blant annet se Mr. Burns som skal bli guvernør, Sideshow Bob og Homer Simpson stiller begge til valg som ordførere, Krusty the clown skal inn i kongressen og vi får et gjensyn med episoden der Homer må finne en republikansk motstander for Barack Obama.

Episodene som er plukket ut for maratonet er hentet fra tidlig sesong 2 til sesong 25, og skaperen av serien Matt Groening har virkelig vært forut sin tid, for allerede i sesong 11 er det frampek mot at Donald Trump kommer til å bli president før 2030. Dette skjer i en episode der Bart ser inn i fremtiden og spår at hans egen søster Lisa USAs første kvinnelige president. I virkeligheten blir det nok ikke slik, men i sesong 16 er Springfield stedet for det første primærvalget, og her hintes det om at Hillary Clinton vil stille til valg i fremtiden.

I tillegg til dette er Bart og Lisa på sporet av valgfusk, det skal kjempes om plasser i elevrådet, og tidligere president George Bush og hans kone Barbara stikker innom, sammen med tidligere president Bill Clinton.

Ti valgepisoder av The Simpsons, eller Simpson for President om du vil, ser du tirsdag 8. november fra kl. 19.00 på Viasat 4.

The Simpsons er nå inne i sin 28. sesong, og nye episoder sendes søndager kl. 21.00 på Viasat 4.