​EHF Champions League FINAL4 for menn gratis på Viafree

To uker etter jentenes finalehelg er det nå klart for klubbhåndballens største helg for gutta. To av Norges håndballstjerner kjemper om den gjeve finaleplassen. Kampene sendes på Viasport, Viaplay og gratis på Viasat 4 og Viafree.

Lørdag spilles semifinalene med påfølgende bronsefinale og finale søndag.

Lørdagens første kamp blir et helfransk oppgjør som også byr på en norsk duell, med Espen Lie Hansen i Nantes, mot vidunderbarnet og stjernespiller Sander Sagosen i Paris Saint-Germain. PSG er favoritter i kampen, med det kanskje råeste mannskapet i denne turneringen. Laget mønstrer i tillegg til Sagosen, verdensstjerner som Nikola Karabatic, danske Mikkel Hansen og keeperkjempen Thierry Omeyer. Dette blir en tøff oppgave for Nantes, men laget til Lie Hansen har slått ut Barcelona på sin vei til Final4, og er kapable til å snyte PSG for finaleplassen.

I den andre kampen møter fjorårsvinner Vardar fra Makedonia overraskelseslaget Montpellier fra Frankrike til semifinale. Vardar er de klare favorittene med verdensklassespillere i alle posisjoner og knalltøft spill. Men, årets turnering har bydd på en rekke overraskelser, og Montpellier har et sterkt nok lag til å ryste de makedonske kjempene.

Frode Scheie er på plass i Köln, Tyskland for å kommentere kampene.

Lørdag 26. mai

Kl. 15:10: PSG - Nantes
Kl. 17:55: Vardar-Montpellier

Kampene sendes på Viasport 2, Viaplay og gratis på Viafree.

Søndag 27. mai

Kl. 15:10: Bronsefinale
Kl. 17:55: Finale

Bronsefinalen sendes på Viasport 2 og Viaplay. Finalen sendes på Viasat 4 og gratis på Viafree.

• Underholdning

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').