​NENT Group med størst vekst i august

Høstsesongen har startet godt for NENT Group, som gjør det best av alle kanalhus i august. Spesielt Viasat 4 har fått et solid oppsving med flere fotballkamper og sterke filmtitler.

NENT Group øker mest av alle kanalhus, med en vekst på hele 7,5 prosentpoeng i kommersielle andeler fra 15,4 prosent til 22,9 prosent til sammenligning med i fjor. Også i det totale universet øker NENT Groups andeler mest, fra 6,8 prosent til 10,5 prosent.

Viasat 4 er kanalen som utmerker seg, og har denne måneden en kommersiell andel på 7,6 prosent, opp 2,4 prosentpoeng sammenlignet med i fjor. Fotballkamper som Supercup, Community Shield (begge med Liverpool) og UEFA Champions League-playoff med RBK har selvsagt hatt god innvirkning på tallene, men også filmer og programmer utenom primetime løfter kanalen i august. Også TV6 øker sine kommersielle andeler mens TV3 holder seg stabilt, og i tillegg har tredjepartskanalene Fox, National Geographic og BBC Brit bidratt til en god august.

- Det er positivt å se at kanalene våre øker sine andeler i både kommersielle og totale målgrupper, det gir oss en god flyhøyde inn mot TV-sesongen som først starter for fullt for oss denne uken med kveldens sesongpremiere av Charterfeber. At seingen fordeler seg på både sport, primetime-filmer og ellers på døgnet viser at seerne setter pris på NENT Groups sammensatte programtilbud, sier kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum.