​Brækhus samler Norge til gigantstevne

Alle de fremste norske proffbokserne er på plakaten når Cecilia Brækhus igjen fyller Oslo Spektrum til boksefest. Kvelden toppes med oppgjøret mellom Brækhus og svenske Klara Svensson.

28. januar 2017 er datoen for det andre proffstevnet på norsk jord etter at forbudet ble fjernet. First Lady Promotion står igjen som arrangør, og for andre gang på rad er det duket for et av de største oppgjørene i verden når Brækhus skal hamle opp med førsteutfordrer Klara Svensson.

Cecilia Brækhus (29-0) er rangert som verdens beste bokser i weltervekt-klassen, og regnes også som den beste uansett vektklasse. På plassen bak følger ”The Swedish Princess” Klara Svensson (17-1), som etter lange forhandlinger endelig er klar som motstander for ”The First Lady”.

- Det er helt flott å gå kamp igjen. Den forrige ble jo ganske kort, og jeg forlot arenaen helt skadefri og var raskt tilbake i trening med Johnathon Banks. Vi skal følge tråden fra sist oppkjøring, men har et par overraskelser til Klara, lover Brækhus:

- Målet er det samme som mot Mathis. Jeg skal være bedre enn henne i alt, jeg skal vinne og jeg skal gjøre det før tiden. Det er vår innstilling til dette. Personlig er jeg ganske fornøyd med å bokse ti runder, men nå har jeg en trener som vil at jeg skal stoppe alle motstandere før tiden, så jeg gjør egentlig bare som han sier, ler Brækhus.

Men i det andre hjørnet venter en tøff svenske som har samme mål for øyet:

- Det er en helt korrekt innstilling for Cecilia å ha. Den innstillingen har jeg også, sier Svensson lurt.

1. oktober satt hun ringside i Oslo Spektrum, som førsteutfordrer hos forbundet WBC. Svensson har også vært verdensmester i vektklassen under weltervekt.

28. januar står hun i det røde hjørnet, klar for sin største kamp i karrieren.

- Jeg har lengtet etter denne muligheten, og er veldig glad for at denne kampen ble til. For meg er dette bare positivt, og jeg gleder meg virkelig til å møte Cecilia i ringen, sier Svensson.

First Lady Promotion har i tillegg klart, for første og sannsynligvis siste gang, og samle de fremste norske proffbokserne på samme undercard.

Det betyr at både Kevin Melhus, Aleksander Hagen, Kai Robin Havnaa og Tim-Robin Lihaug skal ut i tøffe kamper før Brækhus og Svensson entrer ringen.

- Forrige gang skapte vi historie ved å være de første som arrangerte et boksestevne i Norge på 35 år. Denne gangen skaper vi historie ved å samle alle de norske bokserne på en og samme kveld. Veien frem dit har vært strabasiøs, men First Lady Promotion leverer nok en gang til alles forventninger, og vel så det, sier Morten Andreassen, daglig leder for First Lady Promotion AS.

Og, som seg hør og bør, den amerikanske ringannonsøren Michael Buffer er klar for sitt andre besøk til Norge. Mannen med den legendariske stemmesignaturen ”Lets get ready to rumble” er den siste detaljen som gjør dette til en historisk bokseaften med høyt internasjonalt snitt – midt i hjertet av Norge.

Billettene legges ut for salg torsdag 15. desember kl. 09.00 på Ticketmaster.no.

Stevnet vises i sin helhet som pay-per-view på Viaplay for 299,-

Kontaktinformasjon:
Spørsmål om arrangementet 28.1.2017: Trine Jacobsen, 98680391, trine@littlebigsister.com
Intervjuavtaler med Cecilia Brækhus: Kyrre Merg, kyrre@mediaplaneten.com
Øvrige henvendelser, First Lady Promotion: Morten Andreassen, morten.andreassen@elden.no
Kontakt MTG: Stian Kleppo, stian.kleppo@mtgsport.no

• Massemedia

• viaplay

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').