Vår alt-i-ett løsning for PR & kommunikasjon er nå ytterligere forbedret

Vår alt-i-ett løsning for PR & kommunikasjon er nå ytterligere forbedret

Hos Mynewsdesk fremmer vi innovasjon. Som bransjeledende streber vi alltid etter å forstå hva kundene våre ønsker og trenger – i dag og i fremtiden. De siste årene har vi fokusert på introduksjon av AI (kunstig intelligens) i løsningen vår. AI bidrar til å automatisere oppgaver og gjør det lettere å analysere virkningen av PR og arbeidet kundene våre gjør. Med andre ord – det hjelper oss med å lage den beste løsningen på markedet. I tillegg til dette pågående arbeidet har vi fått tilbakemeldinger fra våre engasjerte kunder, noe som har ført til at vi i år har kommet med store produktoppdateringer samt nye produktlanseringer.

"Hos Mynewsdesk er vi opptatt av å hjelpe kundene våre med å bygge relasjoner og skape økt bevissthet. Med dette som bakteppe forsøker vi alltid å bli bedre. Vi er derfor veldig glade for at vi i løpet av året som har gått, har levert en rekke nye produkter for å dekke kundenes behov", sier Sara Manding Holm, Chief Product Officer i Mynewsdesk.

Nedenfor deler vi noen av høydepunktene fra året som har gått samt forteller mer om hvordan dette har vært med på å skape verdi for kundene våre og arbeidet deres. I tillegg til alle de konkrete oppdateringene vi har gjort, har vi generelt lagt ned mye arbeid i å forbedre brukeropplevelsen, øke effektiviteten samt forbedre kundenes kontroll over publiseringene sine.

Vi er stolte av å kunne si at listen over dette årets forbedringer er ganske så lang! I tilfelle du ikke har tid til å lese alt, beskriver vi her fire oppdateringer du helt klart ikke ønsker å gå glipp av:

• Vår nye Monitor er nå 10 ganger kraftigere og dekker million av globale kilder
    • Hosted Newsroom – nå mer brukervennlig enn noensinne
    • Audience Targeting – finn de mest relevante journalistene i sanntid ved hjelp av AI (foreløpig kun lansert for det svenske markedet, men flere marked venter neste år)
    • Den nye coverage report viser alle artikler som medieovervåkingsverktøyet til Mynewsdesk finner

For de av dere som ønsker å finne ut mer om hvilke oppdateringer som er gjort i Mynewsdesk for å støtte dere i det daglige arbeidet, kan dere se en fullstendig liste over høydepunktene her:

Viktige produktforbedringer i løpet av 2021

Ditt eget spesialtilpassede nyhetsrom

Selv om denne forbedringen faktisk var ferdig mot slutten av 2020, har vi likevel tatt den med på listen ettersom kunden våre har satt stor pris på denne forbedringen.

Spesialtilpassede nyhetsrom har med denne lanseringen gjennomgått store designoppdateringer. Nå støtter Hosted Newsroom – integrering av nyhetsrommet på egen hjemmeside – funksjoner som blant annet det å bruke farger som stemmer overens med din egen grafiske profil samt velge hvordan bilder, videoer og dokumenter skal vises i mediebiblioteket ditt. På denne måten vil Hosted Newsroom integrere sømløst med resten av nettstedet ditt.

Ikke bare ser det bedre ut, oppdateringen inkluderer også en mer brukervennlig og responsiv versjon av nyhetsrommet. For å hjelpe kundene våre med å skape tilgjengelige nyhetsrom, er alle endringene i tråd med EUs webdirektiv (WAD). Det betyr at uansett hvilket kunnskapsnivå du selv har når det gjelder web og design, vil ditt Hosted Newsroom leve opp til dine kunders forventede standard ettersom vi sørger at du får et godt rammeverk.

Gjør medieovervåking enkelt

Det kan virke som en umulig oppgave å dekke millioner av globale kilder, men med vår Monitor er det en enkel sak. Den nye Monitor har blitt oppdatert to ganger i år! Den er nå 10 ganger kraftigere enn før og har et mer brukervennlig grensesnitt, slik at den blir enda mer intuitiv og enkel å bruke.

Den første oppdateringen inkluderte funksjoner som blant annet en forenklet måte å skape søkeprofiler på, boolsk søk – som gir nøyaktige resultater i sanntid – og Instagram ble lagt til som en kilde til sosiale medier. I tillegg er analysemetodene forbedret, noe som hjelper deg med å få medieinnsikt, og Monitor har også en oppdatert ClipBook som lar deg skape og dele rapporter.

Den andre oppdateringen av Monitor innebar et nytt grensesnitt for søkeprofiler. Dette gir brukerne muligheten til enkelt å skape mer avanserte søkeprofiler, noe som gjør Monitor til et enda kraftigere verktøy.

Finn ut hvilke resultater du får av publiseringene dine

For å hjelpe deg med å få en bedre oversikt og forståelse av dine egne publiseringer har vi lansert en ny funksjon kalt «Din siste historie». Den er tilgjengelig for alle kunder og viser den siste publiseringen din – enten det er en pressemelding, nyhetsartikkel eller et blogginnlegg – og alle tilknyttede data ligger på dashbordet ditt. På denne måten kan du enkelt se hva slags effekt det siste arbeidet ditt har hatt. Dataene som vises, inkluderer visninger i nyhetsrom, sendte e-poster, åpnede e-poster og mediedekning.

Forstå distribusjonen din

Uten distribusjon mister kommunikasjonen virkning. Vi forstår at kundene våre ønsker å vite nøyaktig når og hvor historien deres vil bli publisert, og det er nettopp det den nye distribusjonsoppsummeringen viser. Distribusjonsoppsummeringen vil også inkludere forslag til hvordan du kan øke publiseringens rekkevidde, slik at du kan oppnå enda bedre resultater.

Vis all din mediedekning i én enkelt rapport

Spar tid ved å lage en rapport som dekker alle artikler som medieovervåkingsverktøyet til Mynewsdesk finner. Samle inn og sorter all viktig informasjon og data på en enkel måte, basert på nøkkelord, bransje, konkurrenter med mer. Du trenger ikke flere verktøy, alt gjøres i den samme arbeidsflyten! Del dekningsrapporten på en smidig måte med hvem som helst i bedriften uten behov for å logge inn. Hver rapport blir spesialtilpasset ved at logoen din automatisk blir lagt til.

Lag bedre målgrupper

Audience Builder sørger for at du kan finne og komme i kontakt med over 1 million globale kontakter, som blant annet journalister og influensere. Bruk dette verktøyet til å spore engasjement, sende pitcher og mye mer. Audience Builder er nå oppdatert slik at det kan gjøre enda mer nytte! Ikke bare oppgraderte vi API-en, vi inkluderte også flere nye funksjoner, for eksempel muligheten til å lagre søk, forhåndsvise dem og – om nødvendig – slette dem. Dette er noe kundene våre setter stor pris på!

En annen funksjon er for eksempel fritekstsøk eller søk med nøkkelord. Nå kan du skrive inn det du ønsker, og Audience Builder finner journalister som dekker det aktuelle emnet. I tillegg kan du nå importere den samme journalisten flere ganger. Det kan være nyttig hvis du for eksempel ønsker å inkludere den samme journalisten i flere lister.

Kontroller når du skal nå ut til målgruppene dine

Du kan nå velge å ikke sende ut informasjon til enkelte kontakter etter å ha publisert en oppdatering som kanskje ikke er relevant for hele målgruppen. Du setter enkelt og greit en hake ved en boks! Dette bidrar til å skape tillit hos målgruppen, siden de da vet at når du tar kontakt, er det fordi du har noe verdifullt å tilby dem.

Spesialtilpass e-postene dine

Vi er glade for å kunne presentere denne etterlengtede designoppdateringen. Alle e-poster som sendes fra Mynewsdesk, er oppdatert med en helt ny drakt. Nå ser de bedre ut enn noen gang! I tillegg har vi fjernet Mynewsdesk-logoen i bunnteksten av e-postene for alle våre kunder som har e-post-tilpasning.

Finn de mest relevante journalistene ved hjelp av AI

Audience Targeting er den aller nyeste oppdateringen og en av de mest spennende lanseringene vi har gjort i år. Denne splitter nye AI-funksjonen sørger for at du sparer både tid og ressurser når du søker etter relevante journalister. AI-funksjonen analyserer innholdet ditt og bruker det til å identifisere forslag til relevante journalister, influensere og medier du bør kontakte. Du vil motta oppdaterte forslag for hver publisering, noe som vil gi deg bedre kontroll og sørge for at du når ut til relevante personer når du foretar nye publiseringer. Foreløpig er denne funksjonen kun lansert for det svenske markedet, men flere marked venter neste år!

2021, 2022 og fremtiden

De nye oppdateringene som har kommet i løpet av året, gjør det mulig for våre 4000 kunder å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe – øke merkevarebevisstheten og bygge relasjoner. Ved å kombinere tilbakemeldinger fra kunder og vår egen markedsinnsikt kan vi fortsette å utvikle løsningen vår videre. Her vil AI fortsatt være et viktig element for å sikre at vi alltid tilbyr den mest effektive metoden for arbeid med PR og kommunikasjon – både i resten av 2021, i 2022 og videre inn i fremtiden.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no