De nominerte til Årets Nyhetsrom 2012 er klare!

De nominerte til Årets Nyhetsrom 2012 er klare!

Mynewsdesk Norge kårer for tredje året på rad årets nyhetsrom. Formålet med kåringen er å belønne de bedriftene og organisasjonene som har jobbet målrettet med sine nyhetsrom og som har lykkes med sitt digitale PR-arbeid.

Mynewsdesk Norge har internt stått for nomineringen, men for videre arbeid med å kåre vinnerne har vi fått med oss noen eksterne jurymedlemmer, Magnus Eidem (Journalist i Dagens Næringsliv), Terje Gulbrandsen (konsulent og partner i PR-Operatørene) og Elise Frigstad (Digital rådgiver i Kommunikasjonsforeningen), i tillegg til Henny Wang og Martin Hornburg fra Mynewsdesk.

I nomineringsarbeidet har det blitt lagt vekt på hvordan de ulike bedriftene og organisasjonene har tatt i bruk sitt nyhetsrom. Blant annet har vi sett nærmere på i hvilken grad man har utnyttet potensialet i nyhetsrommet, hvor ofte man oppdaterer og hvor flink man er til å bruke multimedieinnhold i sitt nyhetsmateriale.

I år er det 4 kategorier med fem nominerte i hver kategori.

Her er de nominerte i tilfeldig rekkefølge:

Store bedrifter

Oslo Lufthavn

Storebrand

FINN.no

De nominerte har imponert oss gjennom sine nyhetsrom og de har bevist at de har god forståelse for digital PR. De har også vært flinke til å utnytte kapasiteten i sine nyhetsrom og er alle gode eksempler på moderne PR-arbeide og hva som skal til for å engasjere sine interessenter.

Følg #åretsnyhetsrom på twitter, gratulerer de nominerte og ønske dem lykke til.

Vinnerne av de fire kategoriene i årets nyhetsrom kåres 11. desember!

Har du spørsmål rundt årets nyhetsrom kan du sende en mail til henny.wang@mynewsdesk.com

For mer informasjon om Mynewsdesk, følg oss på:

Nyhetsrom

Instagram @mynewsdesknorge

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no