Vellykket Mynewsday på månefisken 19. april!

Vellykket Mynewsday på månefisken 19. april!

Den 19. april arrangerte Mynewsdesk eventet Mynewsday på månefisken. Temaet for dagen var: ”Hvordan søk og digitale nettverk har endret PR og kommunikasjon”. På programmet stod foredragsholderne Gunnar Bjørkavåg (NHST Media Group), Lars Bratsberg (Google), Kåre Garnes (iProspect), Jonas Klit Nielsen (Mindjumpers), Sophie Frisholm (Ving) og Kristofer Björkman (Mynewsdesk).

I salen satt det ca. 170 interesserte mennesker fra alle deler av PR, kommunikasjons og markedsførings bransjen samt noen ivrige studenter. Arrangementet ble ledet av konferansier Carl Jacobsson (Nordic sales manager i Mynewsdesk) med Mynewsdesk gründer Peter Ingman som sidekick.

Gunnar Bjørkavåg var første mann ut på scenen med foredraget: ”Hvorfor NHST satser på digitale innovasjoner”.  Deretter var det tid for lunsj med tapas på menyen og Mynewsdesk´s egenproduserte røde vafler til dessert.  Noe som så ut til å falle i god smak hos alle våre gjester.

Industry Head i Google Norge, Lars Bratsberg var første mann ut etter lunsj. Han pratet om betalt søk og PR, og ga oss et innblikk i google sin forretningsmodell foran et engasjert publikum. Kåre Garnes tok over stafettpinnen etter Lars, og fortsatte å prate om SEO PR med foredraget: ”Søk og SEO som en naturlig del av online PR”. Vi tror mange fikk noen nyttige tips etter Lars og Kåre hadde delt sine tips og erfaringer.

Etter en kort vaffelpause var det Sophie Frisholm fra Ving sin tur. Sophie ga publikum et innblikk i hvordan Ving har jobbet strategisk med sine sosiale medie-plattformer for å komme dit hvor de er i dag, med blant annet over 100 000 følgere på Facebook. Sophie fortalte også hvordan jobben med Ving sine sosiale medie-kanaler hadde gitt henne mye kunnskap om hele Ving som etter hvert ledet til at hun også fikk mer PR relaterte arbeidsoppgaver. Underveis kom hun også med gode ideer til hvordan man kan finne å skape innhold innad i bedriften til sine egne sosiale medieplattformer. Sophie oppsummerte det hele med tre konkrete tips til publikum, som veldig mange satte stor pris på. Her er Sophies 3 tips: 1. Vær ærlig og personlig 2. Inspirer 3. Underhold

Vår danske venn Jonas Klit Nielsen fra Mindjumpers var for anledningen fløyet inn fra Danmark og var dagens internasjonale innslag. Han holdt foredraget: ”Is social media transforming traditional PR?”. Publikum noterte flittig, men Jonas fortalte engasjert fra scenen.

Med Gopro kamera på hodet inntok vår egen Kristofer Björkman scenen med dagens siste foredrag: ”Sociala media kommer och går. Relationer består”. Kristofer pratet om viktigheten av å bygge nettverk, og hvordan dele informasjon med de menneskene som er viktigst for deg og din bedrift.

Vi håper alle som var der gikk hjem med en følelse av at det hadde vært en inspirerende dag, og at dere fikk en del tips og triks dere kan ta med dere tilbake på arbeidsplassen.

Foredragene kan dere laste ned her:

Sophie Frisholm: http://www.slideshare.net/Sophiefrisholm/ving-sosiale-medier-eller-pr

Kåre Garnes: http://www.slideshare.net/martinhornburg/kre-garnesi-prospect-mynewsday2012

Jonas Klit Nielsen: http://www.slideshare.net/martinhornburg/jonas-klit-nielsen-mindjumpers-mynewsday2012

Gunnar Bjørkavåg: http://www.slideshare.net/martinhornburg/gunnar-bjrkavg-nhst-media-group-mynewsday2012

Kristofer Björkman: http://prezi.com/bcczwnmxat_l/webbdagarna/

Lars Bratsberg: Se relatert materiale

Vi har også filmet alle presentasjonene samt gjort noen intervjuer som vil publiseres her og i våre sosiale medie kanaler fortløpende når de er ferdig. Følg med for oppdatering på facebooktwitter og i vårt presserom – her vil vi også holde dere oppdatert på fremtidige events!

Bilder fra arrangementet vil bli lagt ut på vår Facebook-side i løpet av kort tid, kanskje er du noen venner eller kolleger på bildene? I så fall så oppfordrer vi dere til å tagge de. Vi har også satt sammen noen utvalgte tweets og bilder i storify, sjekk det ut her.

Har du innspill til Mynewsday hva som var bra eller hva som kan gjøres bedre setter vi stor pris på å høre fra deg! Send en mail til henny.wang@mynewsdesk.com

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no