Sommerens lesestoff fra oss til deg

Sommerens lesestoff fra oss til deg

Er e-posten satt på auto-reply, kollegene ønsket god sommer og arbeidsplassen ryddet for siste gang på flere uker? Ja, da er det sommer, og det føles godt, gjør det ikke? Før du stenger verden ute, ønsker vi i gi deg en liten oppsummering av årets mest populære tekster og blogginnlegg så langt. I denne perioden har vi fokusert på journalistikk, rekkevidde og historiefortelling.  Ferie er nemlig en utmerket tid til å hente ny inspirasjon og lade opp til en pangstart på Q3. Videre kan vi love at tekstene ikke blir dårligere av å leses fra hengekøyen.

Rekkevidde
Et av årets største buzzord er reach, på norsk kalt rekkevidde. Det har vi selvfølgelig kikket nærmere på – faktisk lovet vi bort en kampanje tidligere i år som skulle forsøke å nå 100 millioner mennesker, til en heldig vinner. Vinneren ble det svenske selskapet Hövding. Og hva med målet på 100 millioner? Det ble nådd i løpet av en liten uke.

Mynewsdesks millionutfordring ga svenske Hövding global pressedekning
Londons syklister bruker ny teknologi til å markere farer i trafikken
Slik skalerer du kommunikasjonen din

Måling
Kommunikasjonsforeningen lanserte i år en rapport hvor det fremkom at svært få faktisk måler kommunikasjonen sin regelmessig. Dette gir alle oss som jobber med dette litt å tenke på over sommeren. Kan det tas noen grep eller legges noen strategier som gjør dette mulig å måle fra Q3? Vi mener absolutt det, og deler gjerne noen forslag til hva du kan gjøre. Ta en titt på de følgende blogginnleggene.

Er det rart ingen bryr seg om man unnlater å måle effekt?
5 ting dataen i Analyze sier om hvor godt du kommuniserer

Historiefortelling
I juni var vi tilstede på FutureComms i London. Der var en rekke prominente PR-folk samlet for å ta pulsen på kommunikasjonsbransjen, og diskutere hva vi må gjøre for å komme oss videre. Et av hovedtemaene var hvordan man kan fortelle gode historier, og hvorfor dette burde være fokuset vårt. Vi er, tross alt, historiefortellere.

Lærdom fra FutureComms: PR handler om god historiefortelling
Hvordan skape historier som virkelig engasjerer

Nytt i Mynewsdesk
Stadigvekk introduserer vi endringer, forbedringer og oppdateringer på plattformen vår. Det kan du lese om i noen relativt populære blogginnlegg. De nye grepene vil gi innholdet ditt et mye bedre uttrykk, og kan bidra til å styre kommunikasjonsstrategien din.

Enklere bildehåndtering i Mynewsdesk
Bedre innsikt med nye Analyze!

4, 5, 6, 10 tips!
Det er fryktelig populært å slenge om seg med tips, særlig med tanke på hvor kort konsentrasjonsspenn vi millennials har (angivelig 12 sekunder). Her har du et utvalg av årets mest populære blogginnlegg med tips og triks for bedre kommunikasjon.

Fire verktøy for å skape visuelt innhold
Terskelen for å jobbe med film har aldri vært lavere - her er fire tips til å komme i gang
7 tips til å holde på leserne

Journalism Trends 2016
For å runde av, anbefaler vi at du tar en titt på e-boken "Journalism Trends 2016", og innled det gjerne med webinaret ”slik ser journalister på PR og kommunikasjon” (engelsk). Her deltok kommunikasjonssjef i Microsoft Sverige, Johanna Snickars, og freelancejournalist for New York Times, Christina Anderson. Dette ligger tilgjengelig til alle døgnets tider.

Journalisters syn på native advertising og hva det betyr for PR
Syv ting du må vite om journalister
Disse fem kanalene foretrekkes av journalister

Ha en riktig god sommer!

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no