PR Awards jurymedlem Hanna Brogren om nysgjerrighet, lederskap og mot

Blogginnlegg -

PR Awards jurymedlem Hanna Brogren om nysgjerrighet, lederskap og mot

Det er på tide å avsløre det neste jurymedlemmet i årets Nordic PR Awards, og denne gangen er vi stolte over å presentere Hanna Brogren! I tillegg til å ha en enestående karriere innen kommunikasjonsbransjen, med titler som CCO og CEO, var Hanna også en av ekspertene i Mynewsdesks rapport «State of Nordic PR & Communication» 2022.

I dag er Hanna Brogren kommunikasjonsdirektør for Region Stockholm, som betyr at hun er ansvarlig for den strategiske kommunikasjonen og regionale utviklingen for de 2,3 millioner menneskene som bor i regionen.

Vi finner flere gjeve titler på Hannas CV fra tidligere i hennes til nå 25 år lange karriere, blant annet CEO for Sveriges Kommunikatörer.

– Jeg har alltid vært nysgjerrig på digital kommunikasjon og begynte mitt første webprosjekt i 1996, sier Hanna.

Hanna var en av ekspertene som deltok i PR-rapporten og analysen «State of Nordic PR & Communication», publisert av Mynewsdesk i januar 2022. Hun bidro med verdifull innsikt og analyse av trender, utfordringer og muligheter for fremtiden i PR- og kommunikasjonsbransjen.

For å bli enda litt bedre kjent med Hanna, har vi stilt henne noen raske spørsmål.

Hva gjorde at du bestemte du deg for å jobbe med PR og kommunikasjon?
– Jeg er oppriktig fascinert av hva mennesker kan oppnå sammen når de har et felles mål og kommunikasjon.

Hva anser du som den viktigste egenskapen for de som jobber med PR og kommunikasjon?
– Nysgjerrighet og viljen til å se ting fra perspektivet til en interessent eller mottaker.

Hva er dine topp tre egenskaper?
– Nysgjerrighet, lederskap og mot.

Hannas nøkkelfunn fra Nordic State of PR & Communicaton 2022
Hanna var en av ekspertene som deltok i Mynewsdesks nyeste rapport «State of Nordic PR & Communication». På spørsmål om hvilket av rapportens nøkkelfunn – Redefinerte roller, Konvergerende kommunikasjon, Innholdskaos, Viktigheten av måling og Meningsfull kommunikasjon – hun tror blir den tøffeste utfordringen fremover, svarer hun:

– Jeg finner alle områdene utfordrende – avhengig av kontekst. Redefinerte roller er kanskje en større utfordring enn resterende områder, fordi det krever at du liker og omfavner endringer.

Nordic PR Awards 2022: Juryen deler sin profesjonelle bucket list

De fleste av oss har en; en profesjonell bucket list med drømmer og mål vi ønsker å oppnå i løpet av karrieren. Noen har større mål, som å forandre en hel bransje eller arbeidsmetode, mens andre oppnår målene sine ved å være tilfreds med hvor de er i karrieren på nåværende tidspunkt. Vi var nysgjerrige på hva ekspertjuryen i årets Nordic PR Awards hadde på sine profesjonelle bucketlister.

Møt jurymedlem David Lilja: Om fordelene med en bakgrunn fra journalistikken og fascinasjonen for styrken i smart PR

Det er på tide å bli kjent med det siste av medlemmene i vår kompetente jury. La oss gi David Lilja en applaus! David har bakgrunn fra journalistikk, men ble fascinert av styrken og effekten i smart PR og bestemte seg for å skifte retning i karrieren. Han har jobbet i bilindustrien i snart ti år, og er nå PR- og kommunikasjonssjef for den koreanske bilprodusenten Kia i Sverige.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no