Topping Tips

Topping Tips

Cupcakes med forskjellige toppinger er fortsatt i vinden. Med noen få ingredienser kan du trylle frem de lekreste cupcakes. Du imponerer om du setter frem noen lekre cupcakes på kakebordet, eller serverer i barneselskaper.

Når du baker cupcakes er det fem ingredienser, som bør være med. Det er smør, siktet hvetemel, sukker, bakepulver og egg. Margarin og egg bør være romtemperert. Smør gir også best smak på cupcakene.

Det som er spennende med cupcakes er at du kan ha i røren akkurat det du vil. Noen eksempler er hakket sjokolade, nøtter, bær, kakaopulver, vaniljesukker, gulrøtter, sjokoladepålegg, eple, mintsjokolade, banan, appelsinjuice - det er bare fantasien som stopper.

Hva med en kominasjon av noen av disse ingrediensene? Banan og sjokolade, nøtter og sjokolade..

Cupcakene toppes med frosting, smørkrem, pisket krem, fondant, marsipan eller royal icing. Har du philadelphiaost, melis, melk og margarin får du laget en god frosting. Lag den litt myk, da er den enklest å sprøyte på cupcakene. Tilsett den smak og farge du ønsker. Om du bruker farge fra bær eller annet, eller om du bruker konditorfarge er helt opp til deg for hvilken farge du er på jakt etter. Ofte kan eksperimenter føre til spennende resultater!

Stivpisk kremfløte og ha i frukt, bær eller essenser. Nydelig.

Fondant/ marsipan får du tak i på butikken. Begge er fine til figurer a la Hello Kitty, Sjørøver, barnetvfigurer, roser, fotballer osv. Legges oppå krem eller frosting.

Royal Icing lager du om du ønsker ekstra pynt, som border, eller skrive noe. Den blir fort stiv, så lag den tynn om du skal skrive mye eller ha lange border.

Forslag til barneselskaper. Sett frem mange cupcakes (muffins), lag forskjellige toppinger og sett frem strø og frukt. La barna lage sin egen cupcake. Dette er veldig populært.

Cupcakes er også fine gaver. Man kan få lekre former og esker på forskjellige butikker. Hvem vil ikke bli glad om man kommer på besøk og har med seg en liten selvlaget cupcakesgave lekkert innpakket!?

Ett lite tips er å pynte cupcakene samme dagen du skal servere de. Det smaker best!

Kort sagt, det er bare fantasien som stopper!! Prøv deg frem med smaker, farger, ingredienser og annet. Har man basisen, så kan man bare fylle på å gjøre det så spennende som man ønsker. Om man bruker vår ferdig Cupcakes miks eller om man kanskje bruker vår muffinsblanding stor eller liten, kommer an på hvor raskt og hvor mye man vil eksprimentere. - See more at: http://www.mollerens.no/Forsidesaker/Cupcakes-og-toppingtips/#sthash.iiPuzRNd.dpuf