MG4 ELECTRIC OPPNÅR FEM STJERNER I EURO NCAP-TESTEN

MG4 ELECTRIC OPPNÅR FEM STJERNER I EURO NCAP-TESTEN

• MG4 Electric oppnår den høyeste poengsummen og får tildelt fem stjerner under Euro NCAP-testen
  • Den europeiske referansetestingen av sikkerhet underbygges av «MG Pilot»; sikkerhetspakken med aktive sikkerhetssystemer tilgjengelig på MG4 Electric som standard

MG Motor Europe ønsker herved å meddele at den nye helelektriske MG4 Electric har oppnådd den maksimale poengsummen med fem stjerner i Euro NCAP-testen.

Som en del av den strenge testprosessen - som tester sikkerheten for både barn og voksne, samt beskyttelse av sårbare trafikanter i tillegg til hjelpefunksjoner for kjøretøysikkerhet - tildelte Euro NCAP fem stjerner til MG4 Electric.

MG4 Electric er utstyrt med «MG Pilot», som er en omfattende pakke med sikkerhetsutstyr utviklet for å tilby et ekstra lag med sikkerhet for fører og passasjerer. Førersystemer inkludert aktiv nødbremsing, adaptiv cruisekontroll, kjørefeltassistent og føreroppmerksomhetsvarsling kommer som standard. Intelligent fjernlysassistent og hastighetsbegrenser er også inkludert som en del av en enkel, intuitiv pakke med sikkerhetsfunksjoner som beskytter passasjerer og andre trafikanter.

Poengsummen fra Euro NCAP markerer også det første testresultatet som involverer MG sin Modular Scalable Platform (MSP) – en ny, fleksibel kjøretøyarkitektur utviklet for å understøtte neste generasjon elektriske modeller fra MG.

Siden 1997 har European New Car Assessment Program vært målestokken for sikkerheten til nye biler som selges i Europa. Testresultatene hjelper forbrukere til å ta informerte beslutninger når de skal velge sitt neste kjøretøy. Euro NCAP utfører omfattende, objektive og uavhengige sikkerhetsevalueringer, og tar nå hensyn til standard hjelpesystemer og passiv sikkerhet.

Tidligere og nåværende kjøretøytestresultater er tilgjengelige på www.euroncap.com .

MG har vært forut for sin tid helt siden selskapet ble startet av Morris Garages i 1924, for nesten hundre år siden. Nå får en ny generasjon muligheten til å kjøpe bil fra dette ikoniske merket – elegant, intelligent, tilkoblet og klar for fremtiden. MGs mål er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for norske og europeiske kunder som ønsker å kjøre elektrisk.

Dag Asbjørnsen

Pressekontakt Kommersiell direktør +47 40 64 64 84

MG Motor

Om MG – som gjør elektrisk mobilitet tilgjengelig for Europa

MG har vært forut for sin tid helt siden selskapet ble startet av William R. Morris i 1924, for nesten hundre år siden. Nå får en ny generasjon muligheten til å kjøpe bil fra dette ikoniske merket – elegant, intelligent, tilkoblet og klar for fremtiden. MGs mål er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for norske og europeiske kunder som ønsker å kjøre elektrisk. Vi vil levere smarte, praktiske, trygge, rimelige og teknologisk avanserte biler i forskjellige segmenter, tilpasset ulike behov. MG-modellene utvikles ved konsernets designstudio i Shanghai i tett samarbeid med deres designstudio i London. MG produseres i Kina, og modellene er allerede i salg i en rekke europeiske land. MG har siden 2007 vært et av merkene til SAIC Motor, som er en av de 10 største bilprodusentene i verden.

MG Motor

Masteveien 4