MG Cyberster på Genève Motor Show

• Lansering av Cybersters ytelsesdata, motorkonfigurasjon og fargevalg

• Premiummodeller fra MG blir vist fram

• Global debut for IM L6

I tillegg til å avduke spektakulære nye elektriske modeller, presenterte MG en rekke spennende innovasjoner på Genève Motor Show 2024.

MG avslørte nye detaljer om den kommende Cyberster-kabrioleten i Genève. Ytelsesdata og fargealternativene for den nye elektriske roadsteren ble bekreftet.

Cyberster, med sine doble elektriske motorer og firehjulsdrift, blir den raskest akselererende og effektmessig den kraftigste produksjonsbilen som har båret det ikoniske MG-emblemet.

Roadsteren vil oppnå en hastighet fra 0 til 100 km/t på bare 3,2 sekunder. Elmotorenes ytelse leverer 400 kW og et maksdreiemoment på 725 Nm.

En utgave av Cyberster vil også inkludere en enkelt elektrisk motor plassert på bakakselen. Elmotoren produserer 250 kW og har et maksimalt dreiemoment på 475 Nm. Sprinttiden fra 0 til 100 km/t oppnår den på 5,2 sekunder.

Den elektriske roadsterens enestående stil kommer med et attraktivt utvalg av lakkfarger. Den dynamiske røde lanseringsfargen vil bli supplert med «New English White» og to metalliske lakkvalg, «Camden Grey» og «Cosmic Silver». «Inca Yellow», en iøynefallende gul farge, vil være tilgjengelig som et eksklusivt tilvalg. Det vil også være en mulighet til å tilpasse takfargene.

Cyberster ble utstilt sammen med MG4 Electric XPOWER og den nyeste helelektriske MG9-sedanen. Begge modeller understreker MGs genuine globale appell og tilstedeværelse, og selskapets evne til å tilby kundene et omfattende utvalg av modeller som strekker seg helt fra MG4 i kompaktklassen og til den luksuriøse og helelektriske MG9.

For besøkende ble det også første mulighet til å oppdage de teknologisk avanserte SUV-ene og sedanene, IM LS6 og IM L6 i premiumsegmentet. IM L6-sedanen fikk sin globale debut på utstillingen.

IM står for Intelligent Mobility og er det nye intelligente BEV-merket fra MGs morselskap. IM vil utforske nye teknologier for å levere en spennende kjøreopplevelse.

Forventet tilgjengelig i Europa i 2025, vil IM-modellene kjennetegnes av et tydelig fokus på bruk av avanserte teknologier for kjøreassistansesystemer og tilkoblede tjenester samt banebrytende drivlinjer.

IM L6 forener eksepsjonell ytelse med evnen til å akselerere fra 0 til 100 km/t på mindre enn 3 sekunder, mens den tilbyr en imponerende rekkevidde på mer enn 600 kilometer og 800 kilometer i to ulike utgaver.*

*Forventet rekkevidde for IM L6 sedan er basert på WLTP-tall på over 800 km (faststoffbatteri) og 600 km (litium-ion-batteri).