En ny stjerne på bil-himmelen: MG ZS EV imponerer med sine fem stjerner i Euro NCAP rating

MG har et øye for avansert teknologi. MG sitt aller første batteri er designet med tanke på sikkerhet og innovasjon, og kommer med det avanserte kjøreassistansesystemet MG Pilot som standard. Modellen bruker også en ekstrem robust struktur av høykvalitets stål og et energiabsorberende karosseri.

MG ZS EV imponerer i alle områder av Euro NCAP testen, inkludert de fire nøkkelkategoriene: “Adult Occupant”, “Child Occupant”, “Vulnerable Road User” og “Safety Assist”. MG Pilot teknologien støtter sikkerheten i MG ZS EV som er designet og utviklet til å beskytte passasjerer. Utstyr som automatisk nødbremsing (AEB), blindsonevarsler (BSM), filholdeassistent (LKA) og adaptiv cruise control (ACC) har alle vært nøkkelfaktorer i ZS EV sin fem stjerne rating.

Ledende siden 1997
Det uavhengige crash test instituttet Euro NCAP (European New Car Assessment Program) har blitt til standard i Europa siden 1997 når det kommer til sikkerhetstesting av kjøretøy. Euro NCAP lagde sikkerhets-rating systemet for å hjelpe forbrukere til å kunne sammenligne kjøretøy på en enklere måte. På den måten kan de kan lettere se det tryggeste valget for sine behov. Med sin utmerket ytelse og ettertraktet fem stjerne rating kan våre kunder være sikker på at MG ZS EV er en trygg familiebil.

MG har vært forut for sin tid helt siden selskapet ble startet av Morris Garages i 1924, for nesten hundre år siden. Nå får en ny generasjon muligheten til å kjøpe bil fra dette ikoniske merket – elegant, intelligent, tilkoblet og klar for fremtiden. MGs mål er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for norske og europeiske kunder som ønsker å kjøre elektrisk. Vi vil levere smarte, praktiske, trygge, rimelige og teknologisk avanserte biler i forskjellige segmenter, tilpasset ulike behov. MG-modellene utvikles ved konsernets designstudio i Shanghai i tett samarbeid med vårt designstudio i London. MG produseres i Kina, og modellene er allerede i salg i en rekke europeiske land. MG har siden 2007 vært et av merkene til SAIC Motor, som er en av de 10 største bilprodusentene i verden.