Mellora AS signerer konktraker i fleng

På kun kort tid har det HMS- og teknologiselskapet Mellora AS signert kontrakter for bedriftstilpasninger av sin mobil-app «HSEQ» med en rekke norske og internasjonale kunder.

«HSEQ» er et HMS-meldesystem som ansatte rundt omkring i hele verden kan laste ned og bruke gratis på sin Android, iPhone eller Windows Phone, men antallet organisasjoner som ser nytten i å ta i bruk sine egne versjoner av denne relativt nye teknologien i sitt sikkerhetsarbeid er økende.

Mellora AS har inngått avtaler på løpende bånd med Aker Solutions (Aker Pusnes), Marine Harvest, TV 2 Norge og Svitzer (Nederland) og BMS AS (Danmark). Felles for dem alle er at de ønsker å redusere bruken av papirer til dette arbeidet og å effektivisere datainnsamlingen.

- Mengden papir, i form av papirskjemaer og blokker, som brukes i løpet av et år er enorm, sier Trond Hansen, daglig leder og grunnlegger av Mellora AS. Ikke bare påvirker det miljøet, men det koster jo også alle bedriftene og organisasjonene unødvendig mye penger. Mens et papir kun kan brukes én gang til dette formålet, kan en app brukes om og om igjen.

Fokuset på HMS i eksempelvis byggerbransje, oljesektor og ikke minst den offentlige sektor er stort. Enhver bedriftsleder vet at HMS må ivaretas både for å sikre sine ansatte og for å oppfylle myndighets- eller kundekrav, men også fordi manglende fokus på HMS kan gi uante store kostnader.

- Når man vet at én sykemeldingsdag koster i snitt 2600 kroner (ref. Karl-Gerhard Hem, samfunnsøkonom og forsker i helseavdelingen hos SINTEF Teknologi og Samfunn), sier det seg selv at det er mye penger å spare for bedrifter og organisasjoner som er i forkant av problemene. Ved å bruke vår HMS-app «HSEQ» har våre kunder sett at det er lettere å få de forskjellige ansatte involvert, og det er tross alt fra de ansatte at for eksempel meldinger om nestenulykker eller forebyggingsrapporter må komme, sier Hansen.

Appen inneholder pr. i dag rapporteringsmulighet for avvik, ulykker, nestenulykker og forbedringer. Det arbeides for tiden med å bygge inn egen systematikk for vernerunder og såkalte sikker jobbanalyser i tillegg, noe som kompletterer HMS-appen ytterligere.

For mer informasjon, ta kontakt med daglig leder Trond Hansen, tlf. 41276710, mail. trond.hansen@mellora.no.

Se informasjonsanimasjon her: http://youtu.be/50h9H13lQbg

Mellora AS

www.mellora.no

• Innovasjon, oppfinnelser

Mellora leverer mobilapplikasjoner relatert til HMS og kvalitetsstyring til bedrifter og organisasjoner i både Norge og utlandet. Vi skal forenkle prosessen med datainnsamling relatert til dette, samt tilby andre tjenester som omhandler de nevnte tema.