Norges beste kollega er kåret

Norges beste kollega er kåret

De tre siste ukene har Manpower og P4 jaktet på Norges Beste Kollega. På P4 har vi kunnet høre mange fine nominasjoner av hardtarbeidende og positive kollegaer. Hele landet, alle bransjer og kollegaer i alle aldre har vært representert!

Over 1000 nominerte

Det var ingen lett jobb å kåre vinneren. Fire svært verdige finalister har blitt kåret i løpet av uken, og det var Anne Levorsen Skaug fra Revisjonsfirmaet Åsvang og Co i Tønsberg som dro av gårde med den ærefulle prisen og en personlig bonus på 25 000 kroner fra Manpower.

- Vi elsker gode kolleger, og det har vært fantastisk å se hvor mange flinke mennesker og sterkt engasjement det finnes rundt omkring på så mange forskjellige arbeidsplasser i landet vårt. I sterk konkurranse med over 1000 nominerte, synes vi Anne var en særdeles verdig vinner, sier Sølvi Spilde Monsen, konserndirektør i Manpower.

Det finnes mange gode kollegaer i Norge! Og folk vet å sette pris på dem! I denne kåringen har vi lett etter en person som er faglig sterk, pålitelig og god mot sine medarbeidere. Kort sagt en kollega med X-faktor.

P4 og Manpower sender sine varmeste gratulasjoner til Anne, først og fremst, men også hele arbeidsplassen som har nominert henne! Norges beste kollega!

Dette var kollega Maren Helene Grans nominasjonstekst:

Anne er vår alles yngling. Hun er født på selveste julaften og jeg omtaler henne som jesusbarnet vårt. Hun har et hjerte av gull. Strikker til alle våre nykommere eller om man bare trenger en opptur. Hun lager deilige måltider hver dag. Dersom hun ikke får bestilt overtidsmat tar hun på seg forkledet og sørger for at alle får noe varmt i magen før hun rusler hjem.Anne går til jobb hver dag slik at sønnen kan disponere bilen hennes. Dersom vi andre 20 ansatte opplever gleder eller sorger utenom jobb så ler ingen så godt eller gråter med så ekte. Hun har arbeidet her i 30 år. Jeg har fått gleden av henne i 3 år. Hun er den som bruker hele seg på å glede andre og får vel egentlig ikke stort igjen. Bortsett fra at vi alle vet at hun er fullstendig uerstattelig. Et smil møter oss hver dag. Vennlige ord følger oss hele dagen og aldri et nei kommer fra hennes munn. Jeg vil så gjerne at hun skal få denne overraskelsen slik at hun får en skikkelig bekreftelse på at vi faktisk ser at vi hele tiden setter pris på den fantastiske kvinnen og kollegaen hun er. Et hjerte av gull og det ekke tull:)

Fakta om Manpower

• Etablert i Norge i 1965