Manpower jobber aktivt med å bistå kunder med ekstra arbeidskraft i en krevende tid

Varehandel, lager og logistikk, matproduksjon og offentlige etater er blant bransjene som nå etterspør mange nye medarbeidere. I Manpower står vi beredt til å bistå alle våre kunder med bemanning og rekruttering.

I disse korona-tider har de fleste av oss i Manpower tatt med oss PC-en hjem og etablert kontor på diverse kjøkkenbenker og skrivebord fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord.

– Våre oppdragsgivere har behov for mye folk nå, både til faste stillinger og til vikariat, sier Manpower-sjefen Sølvi Spilde Monsen. Våre rekrutterere jobber kontinuerlig med å sikre at våre kunder får tilgang på flinke folk.

Fleksible, arbeidsvillige og engasjerte medarbeidere og kandidater

Manpower samarbeider med de største aktørene innen dagligvare og netthandel, som alle melder om stor etterspørsel etter arbeidskraft. Også matvareprodusenter etterspør mange flere ufaglærte medarbeidere, ifølge Spilde Monsen.

– Vi har mange dyktige medarbeidere som kan gå inn i oppdrag for våre kunder og som blant annet kan bistå i vareplassering, pakking og andre fysiske oppgaver, sier Spilde Monsen.

Vi intervjuer også mange nye kandidater og benytter gode digitale løsninger i prosessene som sikrer at vi finner den rette kandidaten for våre kunder.

Overførbare egenskaper fra andre bransjer

Også offentlige etater og kommuner opplever akutt etterspørsel etter arbeidskraft. De trenger hjelp til å håndtere pågang av mennesker som plutselig står i en ny livssituasjon. Her har Manpower medarbeidere og kandidater som kan bistå med informasjonsspredning og kundekontakt.

– Offentlige etater har behov for bistand i telefonsentraler, kundechatter og andre informasjonskanaler. Vi ser at medarbeidere og kandidater med erfaring fra kundeservice gull verdt, og kan enkelt gå inn i disse rollene, sier Spilde Monsen.

Ikke nøl med å ta kontakt!

Våre konsulenter og rekrutterere jobber på som vanlig, og selv om arbeidsmetodene er litt annerledes, gjør vi det samme som før: vi finner flinke folk til jobber hos våre kunder.

Kontakt oss gjerne på telefon 22 01 80 00 eller digitalt