Makita presenterer ny 18V borskrutrekker med børsteløs motor

BDF459 er en ny borskrutrekker i Makitas Lithium range. Denne med børsteløs motor, noe som gir den lengre levetid, driftstid og en vedlikeholdsfri motor. Borskrutrekkeren har den samme kompakte og ergonimiske gode designen som Makita er kjent for.

Vedlikeholdsfri maskin takket være børsteløs motor
Produksjon av energi i denne maskinen er mer effektiv sammenliknet med motorer som har kullbørster, da de ikke oppstår friksjoner. Dette muliggjør mindre forbruk av strøm, lavere varmeutvikling og man kan arbeide lengre arbeidspass på èn lading.

Kan brukes både med 1,3Ah og 3,0Ah batterier
En børsteløs maskin er i utgangspunktet en noe dyrere maskin enn en med kullbørster. Derfor; maskinen kan leveres enten som soloversjon; altså uten batteri og lader, dersom man allerede har Makita 18V batterier, det være seg 1,3Ah eller 3,0Ah batterier. Samtidig kan man også få den levert som såkalt SH modell; det vil si med 1,3Ah batterier. Begge et kostnadseffektivt alternativ, og man får en maskin av meget høy kvalitet.

Greier kontinuerlig lange arbeidspass – børsteløs motor og meget god ergonomi
En håndverker verdsetter en maskin som ikke trenger vedlikehold, men også har den lette, og gode ergonomien som man får i Makitas Lithium ion serie. BDF459 ligger godt i hånden og er en stabil og ergonomisk maskin.

Makitas Lithium Ion teknologi – raske ladinger og lette maskiner
Med Makitas unike batteriteknologi lader man batteriet på bare 22 minutter med 3,0Ah batterier, og ca 30min med 1,3Ah batterier. Og med BDF459 er det intet unntak.

Funksjoner

• Børsteløs motor – 40% mer effektiv
  • LED-arbeidsbelysning
  • Selvspennende chuck
  • Smalt håndtak gjør den smidig å arbeide med
  • Metallgear

• Bygg, eiendom

• makita
  • batteriteknologi
  • børsteløs motor
  • vedlikeholdsfri
  • lithium
  • borskrutrekker

Makita er en av verdens ledende leverandører av elektroverktøy til den profesjonelle håndverkeren. Med nærmere 100 års erfaring, er våre produkter å finne over hele verden. Et bredt spekter av verktøy og tilbehør med den beste ytelse og kvalitet.

Kvaliteten er det Makita er mest kjent med, og gjennom tung forskning og utvikling har man nådd kunder over hele verden. Makita har vokst til å bli Japans fremste utvikler av bærbart elektroverktøy, og er en av markedslederne innenfor dette.

Nina A. Selboskar

Pressekontakt Markedsansvarlig +47 67 17 69 09