IDA THORENDAHL BLIR NY DAGLIG LEDER I LYSKULTUR

IDA THORENDAHL BLIR NY DAGLIG LEDER I LYSKULTUR

Ida Thorendahl er ansatt som ny daglig leder i Lyskultur og vil starte i jobben i januar 2023. Hun kommer fra stillingen som markedsdirektør i EFO, og har en bachelorgrad innen økonomi og prosjektledelse fra BI. Hun er en meget kunde- og markedsorientert person, er sertifisert mangfoldsleder og er generelt opptatt av bærekraft og energieffektivisering i samfunnet. Hennes kompetanse og erfaring i arbeid mot politikere og næringsliv vil være nyttig for å videreføre Lyskulturs strategi årene fremover.

- Jeg gleder meg til å ta fått på min nye rolle, både med å bli bedre kjente med administrasjonen og ikke minst møte Lyskulturs medlemmer. Dette blir en spennende reise!» sier Ida Thorendahl.

Styret er meget tilfreds med at Ida har takket ja til nye utfordringer som daglig leder for medlemsorganisasjonen Lyskultur. – Vi er sikre på at Ida er rette kandidat til stillingen, og vil ivareta våre interesser og gjennomføre strategien på en meget god måte, sier styreleder Janne Grindheim.

- Det å arbeide for samhold og medlemmenes interesse for lys og belysning er viktig for Lyskultur, og ikke minst er det viktig å synliggjøre at det nytter å stå sammen og fremme bransjens interesser, sier både ny daglig leder og styreleder samstemt.

Ida Thorendahl tiltrer stillingen den 2. januar 2023.

Om Lyskultur:
Lyskultur er Norges ledende kompetansenettverk innen lys og belysning. Vi jobber for fremme fagpolitiske interesser og bedre rammevilkårene for alle som jobber med lys og belysning.

Lyskultur er en non-profit medlemsorganisasjon som jobber for god og riktig belysning i samfunnet.

Strandveien 35