STORSLÅTT OG SPEKTAKULÆRT FAMILIESHOW TIL NORGE!

STORSLÅTT OG SPEKTAKULÆRT FAMILIESHOW TIL NORGE!

Verdensstjernene i Cirque du Soleil har i årevis trollbundet publikum over hele verden med sine storslåtte og halsbrekkende show. I dag ble det klart at akrobat-kunstnerne gjester Norge med den kritikerroste og populære forestillingen CORTEO i 2020.

For første gang i Trondheim Spektrum hvor de åpner norgesbesøket før de reiser videre til hovedstaden og Oslo Spektrum. Ordinære salgsstart fredag 20. desember kl. 10.00.

Trondheim Spektrum:

Fredag 18. september 20:00

Lørdag 19. september 16:00

Lørdag 19.september 20:00

Søndag 20. september 13:00

Oslo Spektrum:

Fredag 25.september 20:00

Lørdag 26. september 16:00

Lørdag 26. september 20:00

Søndag 27.september 13:00

Sett av 9 millioner publikummere.

Underholdningsimperiet Cirque du Soleil turnerer for øyeblikket i Europa med den anerkjente forestillingen Corteo. Corteo er beskrevet som en helt unik produksjon innen sirkuskunst, regissert av Daniele Finzi Pasca. Showet hadde premiere i Montreal i april 2005 og har siden den gang blitt sett av imponerende 9 millioner mennesker. Med enorm global interesse og etterspørsel har Cirque du Soleil fremført forestillingen i 20 land og hele 4 kontinenter. I 2018 ble forestillingen utvidet og videreutviklet for større arenashow.

Corteo, som betyr kortesje på italiensk, er en forestilling hvor historien ses gjennom en klovns øyne. Handlingen går ut på at klovnen forestiller seg sin egen begravelse, som finner sted i et karneval med engler som overvåker alt som skjer. Showet kombinerer lidenskapen til skuespillerne med kraften til akrobatene, og tar publikum inn i en teaterverden som er både komisk og spontan, samtidig som den bærer preg av mystikk.

Forestillingen blander det humoristiske med det tragiske, og perfeksjon med sjarmen av det uperfekte. På den måten fremheves både klovnens styrke og skjørhet på samme tid, og illustrerer den delen av menneske som er i oss alle. Musikken er leken og lyrisk, og bærer Corteo gjennom en feiring av det magiske.

Konseptet og den unike scenebruken bringer publikum inn i en atmosfære som man aldri har sett tidligere i Cirque du Soleils forestillinger.

Forhåndsbilletter til forestillingene i Norge er tilgjengelig for Cirque Club-medlemmer allerede nå. Medlemskap i Cirque Club er gratis, og fordelene inkluderer tilgang på forhåndsbilletter, spesialtilbud og eksklusiv informasjon bak kulissene.

Bli medlem på www.cirqueclub.com.

Om Cirque du Soleil

Cirque du Soleil er et kanadisk underholdningsimperium som er verdensledende innen live-underholdning. I tillegg til å produsere verdenskjente show innen sirkuskunst, bringer den kanadiske organisasjonen sin kreative tilnærming til et bredt spekter av underholdningformer – som multimedieproduksjoner, enestående live-show, temaparker og andre spesielle begivenheter. I dag består organisasjonen av 4500 ansatte fra nesten 70 forskjellige land. Cirque du Soleil har et ønske om å skape en positiv innvirkning på mennesker, samfunnet og planeten med sine viktigste verktøy: kreativitet og kunst.

For intervjuforespørsler og mer informasjon kontakt pressekontakt:

lars.baade@theosloway.no

Haddy Maria Sarr

Pressekontakt Digital Marketing Manager

Elise Eriksen Løssfelt

Pressekontakt Head of Marketing

Live Nation Norge er landets største konsertarrangør. Vi booker, produserer og markedsfører de fleste konsertene her til lands, alt fra små klubbshow til større arena- og stadionkonserter, samt Neon, Trondheim Rocks, Vaulen Open Air, Tons of Rock, Findings, Feelings og Bergenfest. Vårt program har et vidt spenn; det representerer alt fra grensesprengende musikk og nye artister, til det mer etablerte superstjerner og legender. Vi jobber til en hver tid for å tilby publikum det beste; både før, under og etter arrangementene, og garanterer at vi selger billetter gjennom pålitelige billettsalgspartnere. Velkommen til din neste store konsertopplevelse!

Fred Olsens gate 1