MEEKZ TIL OSLO!

MEEKZ TIL OSLO!

Det var mange som fikk med seg Manchester-rapperen Meekz sin imponerende opptreden sammen med de britiske tungvekterne Dave, Fredo, Ghetts og Giggs under BRITs i fjor. 30. mars kan du oppleve den gåtefulle artisten live på Blå i Oslo!

Billetter i salg onsdag 1. februar kl. 10:00. Aldergrense 18 år.

Hans reise fra i gata til å bli en av Storbritannias mest populære rappere har vært både utrolig og turbulent. For å forstå Meekz må du derfor skjønne hvor han kommer fra, nemlig Gorton, sørøst for Manchester sentrum. Et sted som er blant de 10% mest utsatte nabolagene i England. Her var forbildene hans villige til å risikere alt for å skape et bedre liv for seg selv, noe som førte han ut på den samme farlige veien. Meekz har levd livet han beskriver så levende i tekstene sine – fylt med narkotikahandel, ran, vold og hevn, hvor store gevinster komme med traumer og tap.

Han har blitt fengslet flere fanger, men mens han satt inn i 2018 manifesterte han en ny retning for seg selv. Meekz hadde vokst opp med hiphop, helt fra låtene moren hans spilte i bilen. Musikk fra artister som Bone Thugs-N-Harmony, Luniz og Tupac. Han brukte rap til å utrykke seg og få utløp for både lidenskap og smerte. “It was an everyday thing for me, a part of my life. I’d be writing lyrics every single day.” Her begynte arbeidet mot en karriere innenfor musikk.

Han valgte å bruke maske for å forsikre seg om at ingenting ville forringe eller distrahere fra de dype tekstene, og i 2018 dukket rapperen Meekz opp. Siden den gang har han sluppet en håndfull freestyler og singler, samt EP-en «Can’t Stop, Won’t Stop» fra 2020. Meekz etablerte seg med dette som en av Storbritannias mest fremadstormende og spennende nye talenter, med over 250 millioner streams og over 100 millioner avspillinger på YouTube.

Hans etterlengtede debut-mixtape «Respect The Come Up» fra 2022 handler om å følge drømmene sine og det å lage noe ut av ingenting. Meekz har med seg Dave og Central Cee som gjester, og albumet er en påminnelse om hvor lang han har kommet. “Respect The Come Up is not just a boast. I’ve lived in hostels. I’ve been homeless. I know what it means to have no bank account. The come up has really been amazing for me,” reflekterer han. “I have to respect how far I’ve come. And I’m not saying I’ve come all the way. But I have to respect it. It’s like I know my self-worth now. I know I can’t just be in the club at 4 AM. I know I can’t go to jail now. Because I’m here to fulfil my purpose. I think the tape shows that.”

Haddy Maria Sarr

Pressekontakt Digital Marketing Manager

Elise Eriksen Løssfelt

Pressekontakt Head of Marketing

Live Nation Norge er landets største konsertarrangør. Vi booker, produserer og markedsfører de fleste konsertene her til lands, alt fra små klubbshow til større arena- og stadionkonserter, samt Neon, Trondheim Rocks, Vaulen Open Air, Tons of Rock, Findings, Feelings og Bergenfest. Vårt program har et vidt spenn; det representerer alt fra grensesprengende musikk og nye artister, til det mer etablerte superstjerner og legender. Vi jobber til en hver tid for å tilby publikum det beste; både før, under og etter arrangementene, og garanterer at vi selger billetter gjennom pålitelige billettsalgspartnere. Velkommen til din neste store konsertopplevelse!

Fred Olsens gate 1