Vask og tørk miljøbevisst med LGs nye kombimaskiner

Vask og tørk miljøbevisst med LGs nye kombimaskiner

LGs nye serie med kombimaskiner er perfekt for små husholdninger, med sin alt-i-ett løsning for både vaskemaskin og tørketrommel. Maskinene har en kraftig ytelse kombinert med maksimal energirating og et attraktiv design i elegante materialer. Samlet sett tilbyr serien noen av de mest innovative kombimaskinene på markedet.

Stockholm, 14. juni 2012 - LG Electronics lanserer en ny serie multifunksjonelle maskiner som håndterer både vaske- og tørketrommelfunksjoner. Takket være LGs Smart Eco Hybrid-system, er maskinene både raske, energieffektiv og besparende på vannforbruket. Serien består i det nordiske markedet av tre modeller, og kommer i et nytt design som utstråler kvalitet med touch LED-skjerm, elegante materialer og muligheten til å velge sort eller krommet dør.

Eco Hybrid - ytelse og miljø i optimal kombinasjon

LG lanserer i denne serien sitt nyeste konsept, Eco Hybrid, hvor Eco står for energi og vann, mens Hybrid står for en kombinasjon av to teknikker. I tørkeprosessen bruker maskinen to ulike teknikker - vanntørking gjennom kondensering, samt lufttørking for bedre effektivitet.

- Våre maskiner både vasker og tørker mer effektivt når du ser på bruken av energi, vann og tid, sier Sebastian Bengtsson, produktspesialist for LG Home Appliances. Basert på LGs unike 6 Motion Direct Drive-teknologi, utnyttes tre av maskinens totalt seks trommelsett for å lufte og tørke vasken mer effektivt.

Nøyaktig drivkraft for tilpassede trommelsykluser og lang levetid

LGs kombimaskiner har, som alle LGs vaskemaskiner, Direct Drive-drift. Dette betyr at motoren er montert direkte på trommelen, og kan dermed styres på en meget presis og effektiv måte. Med LGs Teknologi 6 Motion Direct Drive kan trommelen, i motsetning tradisjonelle maskiner, utføre seks ulike trommelsett-bevegelser som sikrer perfekt og skånsom vaskeresultat - skreddersydd etter hva som skal vaskes. En direkte montert motor gir, i tillegg til effektivitet, flere fordeler. Ettersom maskinene ikke har drivreimer som kan ødelegges, er levetiden lengre og forbrukeren kan være trygg på kjøpet med LGs ti års motorgaranti.

Mobil feilsøking for rask støtte

I tillegg til god vaskekapasitet og lavt energiforbruk, har LGs innovative kombimaskiner en unik funksjon for feilsøking og støtte - Smart Diagnose. Løsningen er et første skritt i LGs Smart ThinQ - et konsept hvor smarte hvitevarer skal forenkle livet for forbrukerne. Dette betyr at ved eventuelle problemer, kan maskinen selv gjøre seg opp en helsestatus som forbrukeren kan kommunisere direkte til LGs støttefunksjon - gjennom en trådløs overføring fra smarttelefon. Med hjelp av LGs Application Smart Laundry kan forbrukere via sin smarttelefon se maskinens status og korrigere eventuelle feilhåndteringer, som for eksempel å skru på vannet.

Vasker rent med egen dampfunksjon

Toppmodellen i den nye serien av kombimaskiner har som mange av LGs vaskemaskiner, True Steam ®, en valgfri steamfunksjon der damp gjør vaskeprosessen komplett ved å åpne fibrene og løse opp flekker. Steamprogrammet brukes eksempelvis i Allergy Program som fjerner støvmidd, dyrehår og pollen, eller i situasjoner hvor du på knappe 20 minutter vil friske opp klær som ikke trenger å bli vasket.

Pris og tilgjengelighet

Den nye serien består av tre maskiner, F14A8RDS som har steamfunksjon og en vaske- og tørkekapasitet på 9 respektive 6 kg, F14A8RD er av samme kapasitet uten steamfunksjon, og F14A8YD som har en kapasitet på 8 respektive 6 kg, også uten steamfunksjon. Anbefalt utsalgspris er 9995 NOK - 11 995 NOK inkludert moms og serien er tilgjengelig hos forhandlere fra slutten av juli.

For mer info og tekniske spesifikasjoner, hvor du også kan lese mer om Eco Hybrid, Smart diagnose, 6 Motion Direct Drive og True Steam, se: http://www.lg.com/no/hvitevarer/vaskemaskiner/index.jsp eller last ned PDF-vedlegget.

Bilder kan lastes ned på:

(skriv for eksempel ”F14A8” i søkeruten til høyre)

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Sebastian Bengtsson
Produktspesialist Home Appliances
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)73 523 40 19
E-post: sebastian.bengtsson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen utgjorde rundt 2,3 milliarder NOK i 2011. For mer informasjon, besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company er en innovatør i hvitevareindustrien. Selskapets ambisjon er å tilby sunnere og grønnere produkter med perfekt balanse mellom smart teknologi og trendsettende design. Formålet er å skape helhetsløsninger som forbedrer og forenkler hverdagen. LGs hvitevarer er designet for å passe mennesker verden over og omfatter kjøleskap, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, kjøkkenprodukter, støvsugere og innbyggingsprodukter. LGs innovative teknologi og praktiske finesser finnes f.eks. i følgende produkter: verdens første interaktive kjøleskap, dampvaskemaskin og en kombinert stekeovn og mikrobølgeovn. LGs teknologi skaper nye trender i hvitevarebransjen og plasserer selskapet i ledelsen globalt.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.