SUKSESSEN FORTSETTER: LG SØKER TESTPILOTER FOR DEN NYE TOPPMOBILEN LG G2

SUKSESSEN FORTSETTER: LG SØKER TESTPILOTER FOR DEN NYE TOPPMOBILEN LG G2

Oslo, 28. august 2013 – LG Electronics nye og allerede mye omtalte smarttelefon LG G2 vil bli lansert i Norge i oktober. LG har med G2 avduket et innovativ smarttelefon-design med "Rear Key", der de fysiske knappene er plassert på baksiden, hvor brukerens pekefinger naturlig er plassert. Ideen er basert på brukerundersøkelser som viser at jo større mobiltelefonene blir, desto vanskeligere er det å bruke sideknappene på en smidig måte. Rear Key gir rett og slett en mye bedre brukeropplevelse.

Med start den 2. september kan den som vil være først i Norge til å teste dette  nye designkonseptet, søke om å bli testpilot for nye LG G2 på www.lgg2.no. Totalt 30 personer blir valg ut som testpiloter og får dermed teste mobilen før den er å finne i butikkene. Disse personene vil senere konkurrere om å bli «LG-ambassadør», noe som innebærer at de ved fremtidige produktlanseringer kommer til å få LGs premiummobiler før alle andre. Testpilotprogrammet er en videreføring av den vellykkede kampanjen fra i fjor, da tusenvis av teknologientusiaster søkte om å få teste forgjengeren, Optimus G.

Stor spenning rundt LGs nye flaggskip
Den 7. august, holdt LG en global presselansering for G2 i New York med hundrevis av inviterte journalister fra hele verden. Mange ble imponert over den nye telefonens ytelse, skjerm og innovative design. Slik lyder noen av uttalelsene:

"En imponerende kraftbunt med nyskapende design" - Viktor Åkerskog, Swedroid

• "Man savner ikke de tradisjonelle knappene og fingeren havner naturlig på rett sted på baksiden når man skal bruke knappene."  - Jonas Ekelund, Lyd og bilde

"Svartnivå, fargegjengivelse og lysstyrke er utmerket." - Kalle Wiklund, Mobile

LG G2 - design og innovasjon med brukeren som utgangspunkt
LG G2 gjør det mye enklere å bruke telefonen takket være sitt unike design. Også på programvaresiden finnes det mange nye funksjoner som forenkler og forbedrer brukervennligheten. Siden de fysiske knappene er plassert på baksiden, har LG tatt i bruk funksjonen KnockOn som lar brukeren aktivere skjermen ved å trykke på den to ganger. Med Answer Me svarer LG G2 automatisk når mobiltelefonen legges til øret og når du setter inn ørepluggene kommer det opp forslag til relaterte apper som for eksempel musikkspilleren. Telefonen kan også fungere som en fjernkontroll for andre elektriske apparater i hjemmet og ønsker du å låne bort telefonen til venner eller barn, kan du lett la dem logge på med en gjestekonto hvor all privat informasjon er blokkert.

Hardware i toppklasse
Under dekselet finnes den mest avanserte mobilplattformen på markedet, Qualcomm ® Snapdragon ™ 800, noe som gir en helt ny smarttelefonopplevelse gjennom fremragende ytelse og detaljert grafikk. Et kraftig og buet SiO+ batteri på 3000 mAh gir enestående batterilevetid. G2 IPS-skjerm på 5,2 tommer er av ypperste klasse og gir en fantastisk fargegjengivelse med bred betraktningsvinkel. Denne smarttelefonen vil imponere selv fotoentusiaster, med et kamera på 13 megapiksler som lett tar skarpe bilder ved hjelp av optisk bildestabilisator som motvirker uskarphet.

LG G2 leveres med Android 4.2 Jelly Bean. For mer informasjon om LG G2, se LGs hjemmeside samt LG offisielle YouTube-kanal.

Testpilot for LG G2
Lyst til å være en av de første til å prøve ut LG G2 i Norge? Meld din interesse i dag på www.lgg2.no - testpilotprogrammet starter 2. september.

Pris og tilgjengelighet
LG G2 vil være tilgjengelig i Norge fra 30. september 2013 til en veiledende pris på NOK 4.500 inkludert MVA.

Bilder med høy oppløsning
For høyoppløselige bilder, kan du gå LG:s bildarkiv og skrive "LG G2" i søkefeltet til venstre.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemme-elektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 44,2 milliarder for 2012. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solution- og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en opp-gang i 2012 til drøye 1,5 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smartphone-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.