Salgssuksess for LG Optimus 2X

Salgssuksess for LG Optimus 2X

Etter drøyt en måned i butikkhyllene har Androidmobilen Optimus 2X allerede blitt en salgssuksess for LG Electronics. Norden var det første markedet som lanserte Optimus 2X i Europa og telefonen har fått varm mottakelse i både tradisjonelle og sosiale medier. Samtidig har LG jobbet på spreng for å få nok telefoner ut til butikkene, for å møte den store etterspørselen.

Optimus 2X representerer en milepæl for LG Electronics. LG har siden lanseringen i mars økt sine markedsandeler innen avanserte smarttelefoner med nær 100 prosent i Norden. Det forventes lignende resultater i resten av Europa etter at Optimus 2X nå har blitt lagt ut for salg også der.

- Vi visste at Optimus 2X ville bli en populær telefon i Norden, men interessen og omtalen har overgått alle våre forventninger. Salget av Optimus 2X har oversteget våre forventninger i alle de nordiske landene, og vi har fått gode tilbakemeldinger fra både presse og kunder, sier Erik Andersson, nordisk produktspesialist for mobiltelefoner i LG Electronics.

Bare begynnelsen
Optimus 2X’ suksessoppskrift er en kombinasjon av ledende teknologi, slik som NVIDIAs Tegra 2-prosessor, tiltalende design og Googles operativsystem - Android. Det nordiske markedet har mange ”early adopters” som viser stor vilje til å prøve ut nye teknologier. Interessen og etterspørselen har derfor vært meget stor helt siden Optimus 2X først ble presentert i desember 2010. Dette er grunnen til at Norden ble den første regionen i Europa til å lansere Optimus 2X.

- Lanseringen av Optimus 2X har vært en suksesshistorie for LG og vi har virkelig klart å markere oss på det norske mobilmarkedet. Resten av 2011 ser om mulig enda bedre ut, med lyssterke LG Optimus Black på vei ut til butikkene i mai. I tillegg lanseres verdens første komplette 3D-telefon, Optimus 3D, i løpet av sommeren, sier André Seielstad, salgssjef i LG Electronics Norge.

Dette sier ekspertene om Optimus 2X
LG Optimus 2X har fått toppkarakterer i media, der telefonen har fått ros for ytelsen, brukervennligheten og grensesnittet.

• LG Optimus 2X P990 er den råeste telefonen du får tak i, i dag - Mobili
  • LG Optimus 2X - Verdens beste Android-mobil - PC World
  • Android-mobil i formel 1-klassen - Amobil
  • Dette er den beste Android-telefonen på markedet i dag - Droidnytt
  • Denne mobilen har motorkraft under panseret som hittil har vært forbeholdt PCer -Dagens IT
  • Den desidert raskeste Android-telefonen vi har testet - Dinside

Testene finnes her:
Mobili: http://www.mobili.no/tester/test-av-lg-optimus-2x-p990/?page=1

PC World: http://www.idg.no/pcworld/article193255.ece

Amobil: http://www.amobil.no/artikler/lg_optimus_2x/90653/konklusjon

Droidnytt: http://www.droidnytt.no/2011/04/test-lg-optimus-2x/

Dagens IT: http://www.dagensit.no/tester/article2102758.ece

Dinside: http://www.dinside.no/864473/lg-optimus-2x-p990

LG Optimus 2X har også blitt godt mottatt på internasjonale messer som CES og Mobile World Congress. På CITA ble telefonen kåret til “Best Phone in CTIA 2011” av CNET. I tillegg kom Optimus 2X nylig  i Guinness rekordbok som verdens første mobiltelefon med to-kjerneprosessor.

Ytterligere informasjon og spesifikasjoner for LG Optimus 2X finnes på: http://www.lg.com/no/optimus2x/index.jsp.

Høyoppløselige bilder:

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:

Erik Andersson
Product Manager Mobile Phones
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 95
Mobil: +46 (0)735 234 009
E-post: erik.andersson@lge.com

For øvrig informasjon:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications Company
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design skaper selskapet produkter som tilbyr kunder over hele verden en optimert mobil opplevelse. I tillegg driver LG utviklingen av konvergerende teknologi og mobile dataprodukter. LGs ambisjon er å beholde sin ledende rolle innenfor mobil kommunikasjon gjennom tiltalende design og smart teknologi.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.