LGs smart-TVer får Google Stadia i 2021

LGs smart-TVer får Google Stadia i 2021

LGs smart-TVer byr på fantastiske spillopplevelser som komplementeres av oppslukende 5.1-surroundlyd for Stadia Pro-brukere.

LG Electronics (LG) annonserer et planlagt samarbeid med Google for å implementere Stadia i sine nyeste smart-TVer i løpet av siste halvdel av 2021. Når Stadia kommer til Google TV, vil LG være den første TV-produsenten med innebygd støtte for Stadia-spill via webOS.

LG demonstrerer sin forpliktelse til å støtte premiumspill på sine toppmoderne skjermer, ved å støtte 4K og 5.1-surroundlyd for Stadia Pro-brukere. Stadia på LG-TVer gjør det mulig for kunder å spille populære Stadia-spill som Cyberpunk 2077, NBA 2K21, Assassin’s Creed: Valhalla og Watch Dogs: Legion med bare en Stadia-kontroller. Ingen ekstra nedlasting av maskinvare eller spill er nødvendig.

LG planlegger å lansere den nye tjenesten som en nedlastbar app fra LG Content Store på LGs smart-TVer i løpet av andre halvdel av 2021 i land der Stadia er tilgjengelig. Stadia tilbyr allerede mer enn 130 spill, og det legges stadig til flere. Spill kan kjøpes enkeltvis eller via et abonnement på Stadia Pro, som inkluderer eksklusive rabatter og opptil 4K-oppløsning. Spennende spill med oppslukende 5.1-kanals surroundlyd og støtte for opptil 4K HDR og 60 FPS gjør Stadia-plattformen til et overbevisende valg for alle som ønsker en flott spillopplevelse uten behov for en dyr, dedikert spillkonsoll.

Og når det gjelder spill, er det vanskelig å slå den avanserte kombinasjonen av Stadia og LG OLED TV. LG OLEDs selvopplyste piksler sørger for den beste HDR-bildekvaliteten i klassen med dypt sortnivå og presis fargegjengivelse. LG ble det første selskapet som lanserte HDR-kompatible 4K OLED-TVer i 2015, og innhold på LGs OLED-TVer - både streaming og eksternt lagret - drar nytte av skjermens raske responstid på 1 ms og utrolig lave inputlag, som ikke fører til noe tap i bildekvalitet.

— Å tilby støtte til Stadia på LGs TVer er en av våre forpliktelser overfor kundene for å vise at vi møter forventningene om at spill blir en stadig viktigere funksjon blant eierne av LGs TVer. Stadia endrer måten folk får tilgang til favorittspillene sine på, og ved å tilby webOS-kompatibilitet blir vi tidlig involvert i plattformen, sier Lee Sang-woo, senior visepresident for innholdstjenester i LG Electronics Home Entertainment Company.

LGs OLED-TVer, som er perfekte for gaming, nye LG QNED LED-TVer (med selskapets egenutviklede kvantifiserte NanoCell-fargeteknologi og mini-LED-bakgrunnsbelysning), samt oppgraderte LG NanoCell-TVer vises i LGs virtuelle stand under CES 2021 fra 11. januar.

Erik Svalberg

Nordisk produktspesialist Home Electronics +46 73 773 00 01

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.