LG lanserer ProCentric V – en helt ny tv-løsning for hoteller

LG lanserer ProCentric V – en helt ny tv-løsning for hoteller

– Med LG ProCentric V kan hotellet tilby gjestene en egen informasjonskanal direkte på tv-en på rommet, uten svært store investeringer. Der kan gjestene for eksempel finne opplysninger om hotellet og omgivelsene. Hotellet kan dessuten fjernoppdatere alle innstillingene på tv-en, og slippe å måtte gå innom hvert eneste rom.

LGs hotell-tv-løsning ProCentric V har vært tilgjengelig på det amerikanske markedet i omtrent et år, og har tatt store markedsandeler blant hotellene i klassen én til tre stjerner. Nå blir systemet lansert på det nordiske markedet sammen med utvalgte samarbeidspartnere som har omfattende erfaring fra hotell-tv-systemer, og som kan tilby kundene gode helhetsløsninger.

Informasjonskanal til gjestene
LG ProCentric V er bygd opp rundt et lettfattelig menysystem der hotellet kan legge inn informasjon om fasilitetene – som restauranter, barer og spa-avdelinger – så vel som severdigheter i nærområdet. Det gir hotellet mulighet til å øke inntektene fra eksisterende fasiliteter, og det kan dessuten åpne for inntekter fra andre bedrifter som ønsker å markedsføre seg mot hotellets gjester.

Systemet har en brukervennlig kanalguide der gjestene kan se hvilke tv-kanaler hotellet har å by på, og som også gjør det mye enklere å finne frem til egne favorittkanaler.

Hotell med mange internasjonale gjester kan legge inn opplysningene på flere språk. Gjestene kan enkelt veksle mellom de ulike språkene ved å klikke på flagget for det aktuelle landet. Samtlige av de større europeiske språkene støttes i dag, inkludert svensk og finsk. De andre nordiske språkene vil bli lagt inn fra og med årsskiftet.

ProCentric V kan også brukes til å strømme videoklipp. Funksjonen kan benyttes til reklame, men også til å sende ut informasjon – for eksempel filmer om sikkerhet.

Forenkler administrasjonen for hotellet
Til hotellets bruk har ProCentric V utvidede administrasjonsfunksjoner. Om det for eksempel skulle være behov for å oppdatere kanalplanene i tv-en, gjøres det enkelt og greit ved hjelp av systemet. En fil med kanalplanene lastes opp på serveren og blir deretter distribuert til alle tv-apparatene i RF-nettet.

Alle hotell-tv-ene fra LG har en egen funksjon for velkomstbilde. Dette bildet blir vist i fire–fem sekunder idet tv-en slås på, før selve tv-bildet dukker opp. Velkomstbildet er en fin måte å markedsføre hotellet på, for eksempel ved å legge inn hotellets logo. Det er enkelt å bytte velkomstbilde i ProCentric V. Bildet kan for eksempel variere med årstidene eller – hvis hotellet får besøk av en større gruppe fra samme selskap – ønske gjestene spesielt velkommen.

Kostnadseffektivt
Systemet bruker det vanlige RF-antennenettet til å distribuere informasjonen til tv-apparatene. Dermed slipper hotellet å trekke opp dyre kabler, noe som ellers kan forstyrre den daglige driften.

– Vi ser en tydelig trend mot at stadig flere hoteller ønsker seg enklere alternativer til hotell-tv-systemene, med informasjonskanal til gjestene og funksjoner som gjør det mulig å administrere alle tv-apparatene sentralt. Det sier Fredrik Lundqvist, nordisk produktspesialist på hotell-tv-er hos LG Electronics. ProCentric V har alt dette, til en brøkdel av det tradisjonelle systemer koster.

ProCentric V er forberedt på utvidede funksjoner som værtjenester og elektroniske programoversikter. LG er i skrivende stund i kontakt med flere leverandører av slike funksjoner, og i løpet av neste år vil man kunne tilby utvidede funksjoner i ProCentric V.

Tilgjengelighet
LG ProCentric V fås allerede nå hos utvalgte samarbeidspartnere.

Bilder med høy oppløsning kan lastes ned fra:

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:
Fredrik Lundqvist
Nordic Sales Engineer
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 960 08 62
E-post: fredrik.lundqvist@lge.com

Peter Thurner
Sales Manager IT Solutions
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 334 43 55
E-post: peter.thurner@lge.com

For øvrig informasjon:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.