LG Electronics inngår samarbeid med Hattelco AS

LG Electronics inngår samarbeid med Hattelco AS

– LG har behov for å øke sine distribusjonskanaler for å møte etterspørselen på LGs produkter innen Home Entertainment og Business Solutions. Vi er glade for at vi nå har fått til et samarbeid med Hattelco i Norge. De har lang fartstid, god kjennskap til markedet og gode relasjoner ut mot kunder som gjør at LG vil kunne skape verdi gjennom alle ledd, sier Andreas Røskaft, salgssjef for Home Entertainment, i LG Electronics Norge.

– Hattelco er en organisasjon med mye kompetanse og dyktige medarbeidere, fra de som jobber med logistikk til de som jobber med salg og kundeservice. Hattelco har ambisjoner om å vokse i det Nordiske markedet og samtidig holde en miljøprofil som samsvarer med hvordan LG ønsker å jobbe fremover, forteller Røskaft.

Hattelco vil med denne avtalen dekke en stor del av LG’s sortiment. Petter Halland, salgssjef for lyd og bilde i Hattelco AS, er godt fornøyd med det nye samarbeidet.

– Hattelco ser et stort salgspotensial da LG er godt etablert i markedet. Med LG vil vi ytterligere forsterke vår posisjon ovenfor våre forhandlere, som en bred distributør av kvalitetsprodukter innen lyd og bilde. LG er spesielt viktig for oss da de er ledende innen utvikling av ”Smart TV”. Dette betyr at applikasjoner som Picasa, Youtube, Facebook, SF Anytime og Viasat OnDemand vil være tilgjenglig for forbrukerne gjennom et tastetrykk på fjernkontrollen. LGs store sortiment innen alle segmenter av TV- og hjemmekino er også av stor betydning for oss, sier Halland.

LGs produktutvalg hos Hattelco består av alle segmenter innen Home Entertainment - f.eks. TV, hjemmekino, Blu-ray og DVD. Utvalget vil også bestå av Business Solutions med produkter som monitorer, NAS for forbrukermarkedet og skjermer for proffmarkedet.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.