LG Electronics ansetter Leo Dratwa som nordisk markedssjef for Business Solutions

– Rekrutteringen er et viktig skritt i LGs satsning på løsninger for bedriftsmarkedet.

LG Electronics fortsetter med å utvikle forretningsområdet Business Solutions i Norden og ansetter Leo Dratwa som nordisk markedssjef. Leo har en bred og lang erfaring fra bransjen og høy kunnskap om markedet og kanalen. I løpet av de siste fem årene har han arbeidet som konsulent med fokus på kanalstruktur og organisasjonsendringer. Før dette jobbet han som produktsjef i Canon og markedssjef i Fujitsu Computers.

Sammen med rekrutteringen av Catarina Lindahl som salgsdirektør og ansvarlig for Business Solutions tidligere i år, samt andre forsterkninger innenfor salg, logistikk, presale og markedsanalyse, innebærer rekrutteringen av Leo Dratwa at LG tar enda et skritt i satsningen mot å bli en ledende leverandør av digital kommunikasjon og effektive hotell-tv-løsninger til bedriftsmarkedet.

– Vi er veldig glade over å få inn ytterligere en sterk kompetanse til vårt Business Solutions-team, som skal markedsføre tilbudet vårt mot bedriftsmarkedet, sier Bjørn Ove Drabløs, adm. direktør i LG Electronics Nordic. Leo Dratwa kommer til å bli en nøkkelperson på vår vei mot målet om å bli en ledende leverandør til bedrifter i Norden.

Innenfor Business Solutions inngår produkter som retter seg til forbrukere, som f.eks. skjermer og NAS servere, samt bedriftsløsninger innenfor hotell-tv og profesjonelle nettverksdisplayer. Leo Dratwa kommer inn i selskapet på et meget ekspansivt tidspunkt, der den nye, globale strategien inneholder et sterkt fokus på å øke salgsandelen mot B2B-segmentet. Norden er en av de regionene der satsningen har tatt fart. Organisasjonen er på plass, markedet er i ferd med å bli analysert og salget har allerede begynt å øke.

– Jeg ser veldig frem til å være en del av LGs globale satsning på B2B, og å drive strategien på nordisk nivå, sier Leo Dratwa. Fremtidsprognosene ser meget lyse ut. Det finnes et enormt potensial i og med vårt sterke varemerke og de høykvalitetsprodukter vi tilbyr forbrukerne. Det skal vi ta vare på når vi utvikler et løsningssalg og en partnermodell til fordel både for kanalen og sluttkundene.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.