Lekkert design og høy bildekvalitet

Lekkert design og høy bildekvalitet

LG lanserer nå to nye LED LCD-monitorer til hjemmebruk. E2240T og E2350V byr begge på høy bildekvalitet og lekkert, smalt design samtidig som prisene er holdt på et fornuftig nivå.

LG’s to nye monitorer har en rekke smarte funksjoner og LED LCD-panelene sørger for at de er syltynne og samtidig holder høy bildekvalitet. Grunnmodellen E2240T er ment for hjemmebruk mens den mer avanserte E2350V er laget med tanke på kontoret.

LG E2240T er på det smaleste kun 17,5 millimeter tykk og gir god bildekvalitet og et lekkert design. Monitoren er laget med tanke på miljøet og bruker 45 prosent mindre strøm enn vanlige monitorer og er laget uten bruk av verken kvikksølv eller hallogen. E2240T er den ideelle monitoren for hjemme-PC’en. Monitoren är 21,5” och har full HD-upplösning.

LG E2350V er E2240Ts storebror og byr på de samme egenskapene som denne. I tillegg har E2350V funksjonspakken Smart+. Denne pakken innebærer at skjermene har teknologi for ”dual screen”, automatisk lysstyrke i skjermen, ”original ratio” og kinomodus. E2350V er ypperlig for den som krever mye av monitoren og samtidig vil at den skal se bra ut – men likevel ønsker en fornuftig pris. Monitoren har en 23” skärm och har full HD.  Som første monitor i verden har E2350V blitt miljøsertifisert av UL Environment Certification Mark. 90 prosent av materialene i både monitoren og emballasjen er gjenvinnbare.

Tillgänglighet och priser

Både E2240T och E2350V-serien er tilgjengelig i butikk til følgende veiledende priser:

E2240T fra 1649 kr inkl moms

E2350V fra 2049 kr inkl moms

For tekniske spesifikasjoner, se PDF-fil

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Business Solutions Company er et ledende selskap innenfor business-to-business (B2B)-området og utvikler et bredt utvalg av førsteklasses digitale produkter og løsninger som inkluderer LCD-monitorer, kommersielle skjermer, underholdning i bilen og sikkerhetssystemer. LG tilbyr unike produkter og løsninger og forutser fremtidens behov hos forretningspartnere og kunder på en smart og pålitelig måte.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.