EISA Awards 2021: LG OLED hylles for ti år med TV-innovasjon

EISA Awards 2021: LG OLED hylles for ti år med TV-innovasjon

LGs innovative produkter for hjemmeunderholdning hedres nok en gang av verdens fremste eksperter på hjemmeelektronikk.

LG Electronics (LG) innovative produkter for hjemmeunderholdning mottok fem utmerkelser under EISA Awards 2021–2022. EISA Awards arrangeres årlig av Expert Imaging and Sound Association, verdens største redaksjonelle organisasjon med fokus på forbrukerelektronikk. De ga priser for enestående ytelse og fantastisk design til følgende LG-produkter: LG OLED TV (modellene OLED65G1, OLED48C1), LG QNED Mini LED TV (75QNED99), LG Eclair Soundbar (QP5) og in-ear-øreproppene LG TONE Free True Wireless Stereo (FP8).

LGs 65-tommers G1 OLED TV ble utnevnt til EISA BEST PREMIUM OLED TV 2021–2022, noe som betyr at LG OLED TV-serien nå har vunnet EISA-priser ti år på rad. Med sitt lyssterke OLED evo-panel og sin kraftfulle α (Alpha) 9 Gen 4 AI-prosessor, setter LG 65G1 en ny standard for bildekvalitet og seeropplevelse. Den beskrives som “a thrilling statement” av EISA-juryen. LGs TV støtter både Dolby Vision IQ og Dolby Atmos, framtidssikker HDMI-tilkobling og et bredt spekter av smarte funksjoner.

LGs 48-tommers C1 OLED TV vant EISAs første pris for BEST GAMING TV noensinne. Den smidige modellen på 48 tommer med 4K-oppløsning og 120Hz har en ideell skjermstørrelse for både stuen og gaming-rommet. Den har LGs eget OLED-panel og bildeprosesseringsteknologi, samt støtte for Dolby Vision HDR via alle HDMI-portene. Dessuten leverer LGs Game Optimizer- og Game Dashboard-funksjoner sjangerspesifikke forhåndsinnstillinger og bildeskjerminnstillinger som kan tilpasses, og i kombinasjon med variable refresh rate (VRR) og auto low latency mode (ALLM) gir det en fantastisk spillopplevelse.

Årets EISA 8K TV-pris gikk til LG QNED Mini LED TV. Modellen leverer både flere detaljer og mer presis fargegjengivelse, sammenlignet med konvensjonelle LCD-TVer. Dette takket være kombinasjonen av Quantum Dot NanoCell Color-teknologien og mini LED-bakgrunnsbelysningen. LGs Quantum Dot NanoCell-panel tilbyr forbedret lysstyrke, et dypere sortnivå og enestående nyanser. I tillegg gir TV-ens avanserte bakgrunnsbelysning med individuelle dimming-soner et svært høyt kontrastforhold.

I lydplankekategorien tok LG Eclair hjem EISA SOUNDBAR INNOVATION-prisen. LG Eclair er selskapets mest kompakte lydplanke hittil, og er spesielt egnet for mindre rom. Med et elegant og rundt design, pakket inn i et stoffdeksel, passer lydplanken til enhver innredning. Den lille, men kraftfulle høyttaleren kommer med en trådløs subwoofer med doble 5,25-tommers drivere. Subwooferen er konstruert for å minimere vibrasjoner, slik at du kan nyte lyd med dyp og fyldig bass uten å forstyrre naboene.

LG vant dessuten pris i kategorien EISA IN-EAR HEADPHONES. Øreproppene LG TONE Free fikk bemerkelse for enestående lyd med avanserte funksjoner som ikke finnes i noe annet True Wireless-produkt. LG FP8, med LGs nye 3D Sound Stage-teknologi, skaper en autentisk romfølelse takket være større drivere og membraner, samt en solid og forvrengningsfri bass. Det innovative UVNano-ladeetuiet med UV-C LED-belysning fjerner også bakterier samtidig som øreproppene lades. Med ti timers batteritid mellom oppladinger, hurtiglading, IPX4-klassifisering og LGs ergonomiske Arc-design, får du den perfekte følgesvenn til å lytte til musikk og podkaster når du er på farten.

Flere av de prisvinnende produktene under årets EISA Awards er allerede i norske butikker, mens andre er rett rundt hjørnet.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.