Lagerhaus styrker sin satsing i Norden

Lagerhaus styrker sin satsing i Norden

Lagerhaus strategiske vekstplan er fastsatt og inkluderer planer om å vokse både online og i butikk over hele Norden. I forbindelse med denne satsingen tiltrer Thérèse Elmquist som ny administrerende direktør, og Johan Rybrink blir med som nytt styremedlem og medeier i Lagerhaus. Rybrink eier og driver familiebedriften Rybrinks, som inkluderer Topz, Gunry og Clean Touch.

Styreleder Karl Malmström kommenterer: "Vår strategiske plan står fast, og vi sikter mot vekst i hele Norden, med start i Norge." I tråd med denne planen styrker Lagerhaus sin posisjon gjennom kapitaltilførsel og nye medeiere.

"Det er med stolthet vi meddeler at Johan Rybrink slutter seg til Lagerhaus og bringer med seg omfattende erfaring og en sterk merkevareportefølje," fortsetter Malmström.

Johan Rybrink.

I tillegg tiltrer Thérèse Elmquist som ny administrerende direktør og erstatter Anette Yngvesson, medeier, som etter 2 år i rollen nå går over til en styreverv. Thérèse har hatt rollen som markeds- og salgsjef siden 2023 og har i den siste tiden vært visedirektør. Thérèse har en bred bakgrunn med mer enn 20 års erfaring innen retail fra flere ulike roller.

"Thérèse har med sin solide erfaring innen retail og sin tid hos Lagerhaus hittil vist at hun er den rette personen til å lede vår vekstreise fremover. Jeg er stolt over å overlevere stafettpinnen til Thérèse og ser frem til å fortsette vårt gode samarbeid i styrerommet," sier avtroppende administrerende direktør Anette Yngvesson.

Foruten Johan Rybrink som ny medeier har også Peter Grönvall, Christer Ridderheim, Ulla Bäckström og Charlotta Warnhammar investert i Lagerhaus. De eksisterende eierne Goodfellows Ventures og familien Yngvesson er fortsatt majoritetseiere i Lagerhaus.

Lagerhaus ser frem til en spennende fremtid med sterk vekst og utvidet tilstedeværelse i Norden.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Karl Malmström, Styreleder, Lagerhaus
E-post: karl.malmstrom@lagerhaus.se

Thérèse Elmquist, Administrerende direktør, Lagerhaus
E-post: therese.elmquist@lagerhaus.se

Med vennlig hilsen,
www.lagerhaus.se

Kategorier

Lagerhaus er merket som designer rimelige fest- og interiørdetaljer. Med vår visjon We create Happy Moments ønsker Lagerhaus å bidra til økt glede i alle livets ulike øyeblikk. Den første butikken åpnet i Göteborg i 1996, og i dag driver vi 57 butikker i Sverige og Norge, samt nordisk netthandel. Hovedkontoret ligger i Göteborg, og majoritetseierne er Goodfellows og Familjen Yngvesson.

Agnes Sundbom

Pressekontakt Digital kommunikatör

Velkommen til Lagerhaus AB!

Lagerhaus är varumärket som designar prisvärda hem- och festdetaljer med hög trendkänsla. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom parollen Happy Places - Happy Moments bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.