Wenche Myhre kommer til Popsenteret fredag 3. februar. Foto: Tor Kvello

Popsenteret: Wenche Myhre til Tilbake til ungdommen

Fredag 3. februar får du muligheten til et nært møte med Wenche Myhre når hun fra scenen i samtale med Popsenterets Paal Ritter Schjerven forteller om årene som tenåringsidol både i og utenfor Norge, og sine mange år som profilert artist.

Sted: Popsenteret
Dato: Fredag 3. februar kl. 13.00 (dørene åpner kl. 12.00)
Billett: Ordinær inngang / honnør gratis

Wenche Myhre (f. 1947) ble en av de store stjerne i både inn- og utland på 60-tallet, og hun har beholdt sin popularitet siden. Myhre ble oppdaget allerede som 13-åring i en talentkonkurranse på Chat Noir i 1960. Hennes første listeplassering ble Tenk så deilig det skal bli (1963) etterfulgt av blant annet La meg være ung som ruvet på hitlistene i 1964. Myhre er også en ettertraktet artist i Tyskland og har hatt flere hiter og sitt eget TV-show der. I 2011 ble hun tildelt hedersprisen under Spellemannsprisen for sin innsats som artist nasjonalt og internasjonalt.

- Vi gleder oss stort til å få Wenche på besøk, hun er en av våre største popstjerner noensinne, sier Paal Ritter Schjerven, kunstnerisk leder på Popsenteret.

Gjenopplev ungdomstiden
Musikken som treffer deg i ungdomstiden blir værende med deg resten av livet. På Popsenteret kan du gjenoppleve din egen ungdomstid i møte med kjente og epokegjørende artister på arrangementene Tilbake til ungdommen. Publikum får her et nært møte med artistene som fra scenen i samtale med Paal Ritter Schjerven, kunstnerisk ansvarlig på Popsenteret, forteller om sitt gjennombrudd og karriere ispedd anekdoter fra oppvekst og sitt voksne liv.

Med innslag fra Popsenterets rikholdige arkiv, gamle bilder, musikk- og videoinnslag er Tilbake til ungdommen en 90 minutters ”walk down the memory lane” som settes stor pris på. Arrangementene retter seg mot de på 60 år og oppover og er svært populære med gjennomsnittlig 200 besøkende hver gang.

Tilbake til ungdommen har gjennom snart to år hatt mange kjente artister i stolen; Jan Eggum, Grynet Molvig, Åse Kleveland, Karin Krog, Vidar Lønn-Arnesen, Svein Finjarn, Kjell ”Kjaperud” Asperud og Lars Klevstrand. I 2017 får vi besøk av Wenche Myhre, visesanger Alf Cranner med flere. Følg med på www.popsenteret.no

Tilbake til ungdommen er støttet av Den kulturelle spaserstokken.

Popsenteret er et moderne og interaktivt opplevelsesmuseum på Grünerløkka i Oslo. Museet formidler musikkhistorie fra 1904 frem til i dag med og har tilbud som passer alle aldersgrupper. Popsenteret tilbyr utstillinger samt et bredt utvalg arrangementer, omvisninger og utleiekonsepter samt museumsbutikken PopShop.

Kontakt:
Inger Bertelsen, daglig leder
E-post: inger@popsenteret.no

Kulturetaten i Oslo kommune omfatter Oslo byarkiv, folkebibliotekene i Oslo, museer, kunstsamling- og forvaltning, kultureiendommer, byomfattende arrangementer, samt tilskudd til kunst og kulturtiltak, ferieleire, frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner og musikkliv.

Pressekontakt Senior kommunikasjonsrådgiver, Kulturetaten 97756044