Ny direktør fra 2018

Ny direktør fra 2018

Hilde Barstad sitt åremål som direktør for Kulturetaten går mot slutten. Byrådet har idag ansatt Stein Slyngstad fra 2018.

Stein Slyngstad har bred ledererfaring fra kulturfeltet og offentlig forvaltning. Han har tidligere vært direktør for Henie Onstad Kunstsenter, Stavanger Symfoniorkester, Norsk filmfond og ABM-utvikling. Han kommer nå fra en stilling som administrativ leder av Dansens hus. Stein Slyngstad er utdannet siviløkonom.

Hilde Barstad kom til etaten i november 2011. Barstad kom fra stilling som seniorrådgiver i Analyse og Strategi, og har tidligere blant annet vært byråd for miljø og samferdsel i Oslo kommune og eiendomsdirektør i Forsvarsbygg. Barstad har i sin åremålsperiode utviklet etaten til en profesjonell fagetat for kultur i Oslo kommune, og etablert gode dialoger mellom kommunen, etat og Oslos kunst- og kulturaktører.

- Det har vært viktig for meg i denne perioden å bidra til åpenhet, tillit, deling av kunnskap og samarbeid på tvers av fagmiljøer. Å endre kulturer i en organisasjon tar tid, og jeg er stolt av at jeg sammen med de ansatte har utviklet en virksomhet som framstår med profesjonell fagkunnskap og er samarbeidsorientert både internt og eksternt. Kulturetaten er nå godt rustet til å ta arbeidet som fagetat for kultur et steg videre. - sier Hilde Barstad

- Kulturetaten har så mange flotte, dyktige og fine folk. Det har vært en glede å få jobbe sammen med dem. Nå er det en annen direktør som skal få den gleden etterhvert. Jeg ønsker Stein Slyngstad lykke til. - sier Hilde Barstad

Stein Slyngstad tiltrer sin stilling som direktør for Kulturetaten fra 1. januar 2018.

Pressekontakt Senior kommunikasjonsrådgiver, Kulturetaten 97756044