Tigeren © Elena Engelset / BONOFoto © Marie Peyre / Kulturetaten

Koronakrisen gir rekordstort antall søkere

Det er et stort behov for midler og støtte til Oslos kulturliv. I august satte Oslo kommune av 6,2 millioner til krisepakke for kulturstipend og det er kommet inn fem ganger så mange søkere som til Oslo kommunes stipendordning i 2019.

Midlene skal fordeles av fem interesse- og medlemsorganisasjoner innenfor ulike kulturfelt, og med relativt kort frist kom det inn rekordstort antall søkere totalt 1837.

- Dette har vært en god løsning. Antallet søkere viser at det er et stort behov for å støtte Oslos kulturliv i krisetider,  - sier Geir Rege, fungerende fagleder i tilskuddseksjonen Kulturetaten. - Og i tillegg er det fortsatt mulig å søke kunstnerstipend for 2021, som har frist 15.9.2020, sier Rege.

Film: Viken filmsenter
Litteratur: Den norske forfatterforening
Scenekunst: Danse- og teatersentrum
Visuell kunst: BOA – billedkunstnere i Oslo og Akershus