Kople er på vei til lokasjoner over hele Norge, ved hjelp av støtte fra Enova. Kople er også åpne for samarbeid på lokasjoner som mangler eller har for få hurtig- og lynladertilbud.

Kople har fått Enova støtte til å bygge 24 nye ladeanlegg

Kople har fått støtte fra Enova til etablering av ladestasjoner på 24 nye lokasjoner. De fleste lokasjonene er kommuner uten eksisterende lynladertilbud. I tillegg har vi fått støtte til etablering på noen øysamfunn uten fast veiforbindelse.

Enova fikk på nyåret 100 millioner kroner av Regjeringen for å styrke infrastrukturen for elbilladere i Norge. Enova lyste ut en konkurranse, hvor 70 lokasjoner fikk tildelt støtte. Kople står for 24 av disse.

Vi jobber nå med dialog med grunneierne, og detaljprosjektering for å komme i gang så raskt som mulig. Ladestasjonene skal stå klare innen juli neste år, forteller Simen Lokrheim, Teamleader Sales Frame Agreements i Kople.

- Det er viktig med gode ladetilbud også utenfor de største hovedveiene, slik at det blir enkelt å velge elbil for både private og næringsdrivende her også. Dette er helt nødvendig for å nå målet om at alle nye personbiler og lette varebiler fra 2025 skal være nullutslippsbiler. Støtten fra Enova gjør det mulig for oss å etablere oss på lokasjoner med noe mindre trafikk enn det er på de største ladestedene våre.

Åpner for elektriske opplevelser over hele Norge

Det finnes mange flotte steder i Norge som er litt «utenfor allfartsvei», hvor vi i Kople ønsker å være tilstede med et ladetilbud. Det gjør det mulig å oppleve hele Norge med elbil, ikke bare tettbebygde strøk. Slik blir flotte steder tilgjengelig for både lokale elbilister, og for de som ønsker å oppleve ulike deler av Norge i elbil.

Enkelte kommuner og steder vil fortsatt mangle eller ha for få hurtig- og lynladertilbud. Vi inviterer nå de som eier en lokasjon som kan være aktuell for etablering av et ladetilbud til å ta kontakt med oss. Vi er åpne for et samarbeid!

Lading fører til bruk av servicetilbudene rundt

I Kople er vi opptatte av at lokasjonseieren og lokalsamfunnet rundt også skal oppleve å sitte igjen med økt verdi, ved at ladetilbudet blir en positiv del av den totale kundeopplevelsen, og bidrar til en større kundeflyt.

Elbilistene er ofte opptatt av å lade samtidig som de gjør noe nyttig, eller opplever noe – siden det å lade bilen tar lengre tid enn å fylle annet drivstoff. Vi ser derfor at et ladetilbud nettopp bidrar til å tiltrekke elbilistene til servicetilbudene rundt våre ladestasjoner.

Vi gleder oss til å bidra med å øke attraktiviteten til enda flere lokalsamfunn rundt i hele Norge, avslutter Lokrheim.

Regions

Kople bygger og drifter lyn- og hurtigladeanlegg langs veien og normalladeanlegg til offentlige parkeringsplasser og bygg, destinasjoner, næringsbygg og borettslag og sameier. Kople er med deg hele veien fra planlegging av et ladeanlegg til montasje, drift og support. Vi skal gi enkle ladeopplevelser til alle.

Tine Holm-Hansen

Pressekontakt Marketing & Communications Manager Markedsføring og kommunikasjon +4790923030