Komplett lykke for Babybanden!

For Babybanden.no har det vært eventyrlig å bli en del av Komplett. I fjor viste omsetningen en tredobling og ambisjonene for 2016 er store.

- Komplett kan netthandel, og de har bidratt med verdifull kompetanse, ikke minst innenfor logistikk, sier Erling Natvig, gründer og daglig leder i Babybanden.no. Vi startet med netthandel av barneutstyr i 2013. Høsten 2014 kom Komplett inn på eiersiden (50,1 prosent) og i dag distribuerer vi i tillegg barneutstyr via Komplett sine nettbutikker i Norge, Sverige og Danmark.

Tradisjonelt sett er det menn og kvinner i 30-årene som netthandler mest. Kategorien barneutstyr vokser, og mange kunder har fokus på kvalitet og sikkerhet til barna.

- Vi satser i vekstkategorier, og barneutstyr er en av disse, sier Ole Vinje, konsernsjef i Komplett Group. En avgjørende faktor når vi går inn i nye kategorier er tilgang til riktig spisskompetanse, og ikke minst leverandører. Erling Natvig har vært i bransjen fra han var 16 år gammel og har opparbeidet et bredt nettverk og verdifull kompetanse. For oss har samarbeidet blitt en solskinnshistorie.

Erling Natvig startet sin første butikk René´s Barnevogner i 1986, som vokste til å bli et av Sørlandets største merkenavn innenfor handel på 80 - 90-tallet. Nå har han landsdekkende ambisjoner i tospann med Komplett.

- Ambisjonene er store, og vi forventer kraftig vekst i 2016, sier Natvig. Vi skal ta posisjonen som den ledende aktøren på nett i salget av barneutstyr i Norge.

Erling Natvig, daglig leder Babybanden.no – mobil 90 04 56 78

• Livsstil

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 16 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com

Komplett lanserer mobilselskap

Årlig selger Komplett, Norges største netthandelsaktør, flere hundre tusen mobiltelefoner. Nå lanseres Komplett Mobil, et eget mobiltelefonselskap, som vil tilby kundene oversiktlige og rimelige mobilabonnementer.