Knauf Insulations nye hovedlager gir raske og sikre leveranser

Knauf Insulations nye hovedlager gir raske og sikre leveranser

Det holder ikke med produkter av høy kvalitet, det er minst like viktig med raske og sikre transporter. Med flyttingen av hovedlageret til Eskilstuna har Knauf Insulation ytterligere styrket logistikkjeden og økt lagerkapasiteten.

– Vi vokser og må sikre lagerkapasiteten. Det nye lageret har dessuten en perfekt plassering: nær motorveien og strategisk til i Mälardalen, sier Ronni Bjørneler, logistikkansvarlig hos Knauf Insulation Norden.

I vår ble Knauf Insulations svenske hovedlager flyttet fra Hägersten utenfor Stockholm til Eskilstuna. Årsaken til dette var at Knauf Insulation måtte øke antallet pallplasser med nesten det dobbelte.

Optimalt
– Det nye lageret gir oss over dobbelt så mange pallplasser og mulighet til å øke med tilsvarende. Dessuten er lageret og plasseringen optimal for oss. Vi kan f.eks. ta i mot ti lastebiler for innlasting og like mange for utlasting, sier Ronni Bjørneler.

Flyttingen til Eskilstuna – som er et raskt voksende logistikksentrum for hele Midt-Sverige – betyr at transportene effektiviseres i alle ledd.

– Raskere og smidigere transporter kommer kundene til gode, og en redusert miljøpåvirkning er positivt for alle.

Kontakt:
Peter Isacsson, Nordic General Manager | +46 (0)706 45 00 06
Fredrik Stengarn, Press Officer | +46 (0)735 23 23 32
Thomas Pompe, Management assistent | +46 (0)703 35 54 43

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på mer enn €5 milliarder. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 35 land og har flere enn 40 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no