Newbie og Boråstapeter lanserer ny tapetkolleksjon

Newbie og Boråstapeter lanserer ny tapetkolleksjon

Newbie og Boråstapeter tar neste steg i sitt suksessrike partnerskap ved å lansere en ny tapetkolleksjon: Newbie II. Newbie II-kolleksjonen består av 18 vakkert håndtegnede design fra Newbies magiske verden av mønstre i en behagelig palett av myke nyanser og drømmende pastellfarger. Kolleksjonen er ment å oppmuntre til lekenhet og skape et hjemmekoselig rom der barn føler seg komfortable og trygge.

"Vår nye tapetkolleksjon tar barn med på en reise gjennom utsøkte håndmalte blomsterdesign og dyreverdener som ikke bare forsterker den estetiske appellen til et rom, men også forteller en historie, vekker nysgjerrighet og et ønske om å utforske," sier Maja Olsbo, Design Lead hos Newbie.

Samarbeidet som Kappahl-konsernets Newbie-merke og Boråstapeter innledet for fire år siden, har vært vellykket helt fra starten. En komplett tapetbok utgitt i 2020 ble positivt mottatt av kundene, og en ny kolleksjon med veggbekledning ble lansert i 2022. Og nå er det på tide igjen, med Newbie II-samlingen.

• "Bærekraft og tidløshet er de ledende prinsippene som Newbie jobber etter, kombinert med en forpliktelse til kvalitet og nøye fokus på detaljene. Sammen med eventyrmotivene og de myke, milde fargene, harmonerer dette perfekt med Boråstapeters visjon om å skape tapeter med tidløs appell, sier Maja Olsbø.

I den nye tapetkolleksjonen Newbie II finner vi gamle favoritter gjenskapt i friske farger og helt nye mønstre som trekker oss inn i en eventyrverden fylt med fortryllelse, fengslende reiser og vennlige skapninger. Unike, håndtegnede mønstre som omslutter rommet og får det til å føles varmt, tett og komfortabelt.

Newbie II består av fire temaer med 18 mønstre og totalt 35 farger. Tapetmønstrene spenner fra små til store og er designet for å harmonere med Newbies og Boråstapeters konsept med matchende interiørtilbehør, som sengetøy, dekorative gjenstander, koseleker og oppbevaringsløsninger i samme mønster.

– Kolleksjonen inneholder ikke mindre enn fem tapeter som lar barn fordype seg i Newbies ulike verdener. De fungerer som et bakteppe for eventyr og leketid for alle unge oppdagelsesreisende, sier Jenny Hahne Gadd, som jobber som designer hos Boråstapeter.

Tapetet er laget i Sverige av ikke-vevd materiale som gjør det spesielt slitesterkt og lett å sette opp. Newbie II-kolleksjonen lanseres hos utvalgte forhandlere og online på kappahl.com og borastapeter.com 31. januar. Veiledende pris: 699 kr/rull, veggmaleri 1 999 kr/2,65 m.

Mer om kolleksjonen:
Med sine myke, diskré farger tar Forest Friends barna med på en oppdagelsesreise gjennom en forhekset skog der de møter rev og hare, hoppende ekorn, nysgjerrige fugler og fantastisk sopp. Blomsterhagen fyller rommet med sin slående blomsterdesign i myke rosa og grønne toner. Vakre svaner, små myke kaniner og ekorn blir barnas venner. Wild Jungle lar barn besøke de eksotiske dyrene på den afrikanske savannen. Lekne aper hopper gjennom jungelens tretopper mens tigeren hviler på bakken. Little Explorer leder barn over hele verden på et spennende eventyr som viser dem hvor forskjellige dyr bor. Store hvaler svømmer side om side. En varmluftsballong kommer til syne og svever forsiktig over himmelen og ser ned på landskapet.

Om Newbie
Newbies historie begynte i 2010, da designere hos motekjeden Kappahl skapte en kolleksjon av rimelige babyklær, basert på nøkkelordene tidløst og bærekraftig, som kan overleveres fra en generasjon til den neste. Newbie ble til på akkurat riktig tidspunkt og gikk raskt viralt. Der og da tok mange "Newbie Lovers" merkevaren til sine hjerter. Deres engasjement har påvirket både design og sortiment, og skaper et omfattende bruktmarked for kolleksjonen som passer perfekt til Newbies fokus på bærekraft. Den første Newbie Store åpnet i Stockholm i 2014. Siden den gang har Newbie ekspandert med flere frittstående butikker i Sverige, Norge, Finland, Polen og Storbritannia, og også i Kappahls butikker. Den har en online tilstedeværelse i de fleste europeiske land, samt noen land i Asia. Newbie er et merke i Kappahl-konsernet, den svenske motekjeden. Mer informasjon er tilgjengelig på kappahl.no/newbie og newbie.com.

Om Boråstapeter
Boråstapeter er et veletablert og populært tapetmerke. Navnet, fokuset på virksomheten og dets egne produksjonsanlegg har eksistert siden starten. Kanskje viktigst av alt er imidlertid at i mer enn 110 år, har Boråstapeter vært tro mot sin kjernevisjon om å skape tapeter til alle hjem. I dag, akkurat som tidligere, henter de inspirasjon fra den naturlige verden som omgir oss, fra våre felles røtter og fra dagens trender, og gjør det til design som gir karakter og visuell appell til folks hjem, både i Sverige og i økende grad i utlandet. Boråstapeter etterstreber kvalitet i alt vi gjør, fra produksjonsprosesser som har minimal miljøpåvirkning, til tapet som er slitesterkt, lett å henge opp og med tidløse uttrykk som alltid vil være i stil.

Kappahl er til for å hylle mangfoldet i hverdagen. Vi gjør definisjonen på mangfold bredere for å inkludere flere ulike måter å leve på – og gi alle frihet til å være seg selv, alltid.

Kappahl Group ble grunnlagt i 1953 i Göteborg og er en av Nordens ledende motekjeder med rundt 360 Kappahl- og Newbie-butikker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen og Storbritannia og online i mer enn 20 markeder over hele Europa.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegaer i ni land, alle med ulik bakgrunn, alder, kunnskaper og klesstil. Vår felles drivkraft er å tilby mote som passer for mange ulike mennesker og livsstiler. Ansvarsfull mote som føles riktig, både for den som bruker klærne og for verden rundt oss. I dag er over 80% av produktene våre produsert i mer bærekraftige materialer. Målet er at 100% skal være produsert i mer bærekraftige materialer innen år 2025. Kappahls overordnede klimamål er å halvere verdikjedens klimautslipp innen 2030.

Mer informasjon på www.kappahl.no

Ingrid Melnes