Kappahl i designsamarbeid med Sanna Jörnvik Déman

Kappahl i designsamarbeid med Sanna Jörnvik Déman

Kappahl lanserer et unikt designsamarbeid for merket kay/day med influenser Sanna Jörnvik Déman – en sommerlig kapselkolleksjon som forener fantastiske materialer med tidløs design. Inspirert av den avslappede atmosfæren i et solfylt Syd-Europa, har vi sammen skapt en nøye gjennomtenkt og allsidig kolleksjon i jordnære toner som passer til alle sommerens øyeblikk. Kolleksjonen lanseres i butikk og online 30. april.

• I samarbeid med Sanna har vi brainstormet, visualisert og designet en kolleksjon som løfter kay/days velkjente estetikk til en ny dimensjon. At Sanna har vært fan av kay/day i lang tid allerede, har gjort prosessen enda mer givende. Hennes perspektiv og personlighet har gitt kolleksjonen en ekstra boost, både når det gjelder fargevalg – ikke minst vårt første mønster noensinne, som vi er overbevist om at våre kunder vil elske, sier Gabrielle Grennard, designer for kay/day hos Kappahl.
  • - Min inspirasjon er hentet fra det jeg selv vil ha på meg når jeg rusler langs varme brosteinsgater i et sommerlig Syd-Europa eller den vakre Hallandskysten i den svenske skjærgården. Min visjon er å inkludere alt; fra herlige øyeblikk på stranden med barna til å pynte seg for en romantisk date night eller jentefest en varm sommerkveld. Jeg ville skape superfine men samtidig tidløse sommerplagg i behagelige farger som passer alle disse anledningene – og også livet som fortsetter etter sommeren, sier Sanna Jörnvik Déman, influenser og meddesigner av kolleksjonen.

For et par år siden kom kreatøren og influenseren Sanna Jörnvik Déman over en goodiebag med utvalgte kay/day-plagg og forelsket seg i merket som designes og selges hos Kappahl. Og nå, to år senere står hennes navn på en unik kolleksjon som er resultatet av et spennende designsamarbeid med teamet bak kay/day. Kapselkolleksjonen består av 18 sommerlige plagg som er laget for å elskes i lang tid fremover. Spesielt utvalgte plagg i god kvalitet, med smakfull design og vekt på strukturer, detaljer og nøye utvalgte materialer. En lett, luftig og ekstra behagelig kolleksjon som passer fra morgen til kveld og fra stranden til byen. Ganske enkelt klær for alle sommerens øyeblikk og enda litt til.

Som alltid er kay/days plagg laget i nøye utvalgte materialer. Denne kolleksjonen benytter sertifiserte fibre som FLAX-lin og økologisk bomull.

Kappahl er til for å hylle mangfoldet i hverdagen. Vi gjør definisjonen på mangfold bredere for å inkludere flere ulike måter å leve på – og gi alle frihet til å være seg selv, alltid.

Kappahl Group ble grunnlagt i 1953 i Göteborg og er en av Nordens ledende motekjeder med rundt 360 Kappahl- og Newbie-butikker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen og Storbritannia og online i mer enn 20 markeder over hele Europa.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegaer i ni land, alle med ulik bakgrunn, alder, kunnskaper og klesstil. Vår felles drivkraft er å tilby mote som passer for mange ulike mennesker og livsstiler. Ansvarsfull mote som føles riktig, både for den som bruker klærne og for verden rundt oss. I dag er over 80% av produktene våre produsert i mer bærekraftige materialer. Målet er at 100% skal være produsert i mer bærekraftige materialer innen år 2025. Kappahls overordnede klimamål er å halvere verdikjedens klimautslipp innen 2030.

Mer informasjon på www.kappahl.no

Ingrid Melnes