Kappahl ble årets moteselskap - vant Market Awards 2023

Blogginnlegg -

Kappahl ble årets moteselskap - vant Market Awards 2023

Den 5.oktober ble det kjent at Kappahl har vunnet den prestisjetunge Market Awards i kategorien klær og mote! "Dette er et bevis på at vårt teamarbeid og vår innsats fremover blir lagt merke til og verdsatt av både kunden og bransjen," sier konsernsjef Elisabeth Peregi.

Market Awards deles ut av det magasinet Market til de ledende selskapene i de ti største sektorene innen detaljhandelen i Sverige. Selskapene vurderes på fem områder: Salgs- og omsetningsvekst og andre finansielle nøkkeltall, kundeopplevelse, merkevarestyrke og markedsposisjon, innovasjonsevne og bærekraftsarbeid.

– Det er selvfølgelig fantastisk å motta denne fine prisen, som viser hvordan teamarbeidet vårt har bidratt til at vi har flere sterke år bak oss og kan investere mye i fremtiden for å være nær våre kunder og deres behov. Vår visjon er å tilby ansvarlig og prisvennlig mote som passer våre kunders hverdag, uansett hvem de er, og det gjør oss veldig stolte av å motta prisen Årets moteselskap! sier Kappahls konsernsjef Elisabeth Peregi.

Caroline Ahlberg, Vice President Kappahl Assortment & Marketing, og Claes Meldgaard, Vice President Kappahl Sales, var tilstede for å motta prisen 5. oktober i Stockholm.

– Vi har måttet ta modige beslutninger og har vært veldig grundige, og vi har lagt mye fokus på å utvikle kundeservicen vår, sa Claes Meldgaard i forbindelse med tildelingen av prisen.

Juryens begrunnelse:
– I en tøff tid har årets vinner klart å nå numeriske høyder og samtidig sy sammen en kundeopplevelse som er verdt å feire. Gjennom ansvarlig innsats har de kommet videre i bærekraftsarbeidet og skisserer nå hvordan de kan kle seg i en enda større dress fremover.

De tre finalistene i kategorien Klær og mote var Eton, Lager 157 og Kappahl.

Om Market Awards

• Market Awards deles ut til de beste selskapene i de ti største sektorene i detaljhandelen. Kåringen av prisvinneren er basert på en spørreundersøkelse ledet av magasinet Market og Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm. Undersøkelsen samler også inn data fra Xtreme Insights, som jobber med merkevareutvikling, og Better Business World Wide, som gjennomfører kundeopplevelsesmålinger.
  • Undersøkelsen tar for seg fem områder: Salgs- og omsetningsvekst og andre finansielle nøkkeltall, kundeopplevelse, merkevarestyrke og markedsposisjon, innovasjonsevne og bærekraftsarbeid.
  • De tre beste selskapene i hver kategori vil være finalister i sin kategori. En jury velger vinneren i hver kategori. Blant de ti vinnerne er en kåret til den samlede vinneren - selskapet som har vært mest vellykket i detaljhandelen.

Fotograf: Pax Engström Nyström

Ingrid Melnes

Pressekontakt Marketing Manager Markedsføring, PR, kommunikasjon +4795912396

Kappahl - Fashion fit for life

Kappahl er til for å hylle mangfoldet i hverdagen. Vi gjør definisjonen på mangfold bredere for å inkludere flere ulike måter å leve på – og gi alle frihet til å være seg selv, alltid.

Kappahl

Storgata 37-39, Postboks 1438