Gustav Berghog, vd Junglemap

Junglemap økte salget med 22 prosent i tredje kvartal

Junglemaps positive trend fortsetter. I tredje kvartal økte salget med hele 22 prosent sammenlignet med året før. Ny AI-funksjonalitet, det økende antallet cyberangrep og en sterkere bevissthet på cybersikkerhet i forkant av det kommende EU-direktivet NIS2 er en del av forklaringen.

Junglemap hadde en svært positiv utvikling i første halvår av 2024 med flere kunder og et sterkt nysalg. Og den positive trenden fortsetter. Sammenlignet med 2023 økte salget med 22 prosent i tredje kvartal.
– I tillegg til et økt fokus på opplæring i cybersikkerhet ser vi en fortsatt sterk interesse for AI-funksjonaliteten vår, sier Gustav Berghog, administrerende direktør hos Junglemap. Vi vil videreutvikle denne funksjonaliteten i løpet av det neste kvartalet.

Det kommende EU-direktivet NIS2, som setter søkelyset på ledelsens og styrets ansvar for cybersikkerhet, er også noe Junglemap er godt posisjonert for. Blant annet har Junglemap et kurs rettet rett mot virksomhetsledere. Kurset fremhever at cybersikkerhet er et strategisk spørsmål som gir forretningsmessige og driftsmessige fordeler.
– Vi vet at noen virksomheter fortsatt venter på den kommende cyberlovgivningen, men vi ser også på salget vårt at andre er mer proaktive og i større grad begynner å lære opp ledelsen, forteller Gustav Berghog. Dette bidrar også til de gode tallene våre.