Junglemap lanserer Personvern 2022

Junglemap lanserer Personvern 2022

Dagens virksomheter må forholde seg til store mengder informasjon — og en reell risiko for at personopplysninger kan havne på avveier, for eksempel gjennom dataangrep. Nå lanserer Junglemap Personvern 2022, som hjelper virksomheter å fremme kunnskap og bevissthet om personvern blant alle ansatte.

Etter innføringen av GDPR og påfølgende ny norsk personopplysningslov har mange gjort et realt løft på personvernområdet. Samtidig syndes det, og Datatilsynet har i 2021 ilagt overtredelsesgebyr til flere virksomheter, både private og offentlige, til dels i millionklassen.

– Alle virksomheter behandler personopplysninger. De kan ikke la være å ta stilling til det, da vil de på et tidspunkt bryte loven og miste folks tillit. Godt personvern krever at alle ansatte har et visst kunnskapsnivå og riktig atferd, og her er NanoLearning fra Junglemap et enkelt og effektivt virkemiddel, sier Nils Ivar Skaalerud, COO i Junglemap.

Junglemap har levert opplæring i personvern siden GDPR så dagens lys i 2018, og kursleksjonene belyser viktige lovkrav og enkle grep man kan gjøre for å ivareta personvern i arbeidshverdagen. En rød tråd er STAR-atferd (Stop, Think, Ask, React), og leksjonene styres mot diskusjoner og små øvelser for å skape en kollektiv, varig atferdsendring.

Kombinasjonen av korte, konsise NanoLearning-leksjoner, proaktiv e-postdistribusjon og en jevn fordeling av innhold gjennom kalenderåret, stimulerer til høy deltakelse og motvirker vår naturlige glemselskurve. Opplæringen omfatter spørreundersøkelser i for- og etterkant, kunnskapstester for repetisjon, lederrapporter og fullt automatisert distribusjon og AD-integrasjon.

Nyheter i Personvern 2022
Foruten helt nytt kursinnhold inneholder 2022-versjonen en STAR-rating av deltakernes prestasjoner for å skape økt motivasjon og engasjement. Både sluttbrukergrensesnittet og NanoLearning-plattformen, en Software-as-a-Service-løsning, har blitt betydelig modernisert for 2022-lanseringen.

Vil du vite mer, kan du kontakte Nils Ivar Skaalerud på nis@junglemap.com eller +47 930 87 636.

Vår unike NanoLearningmetode skaper varig atferdsendring, reduserer risiko og gir målbar effekt.