Gustav Berghog, administrerende direktør i Junglemap.

Et sterkt tredje kvartal for Junglemap – 35 % økning i antall salg

Junglemap fortsetter å gjøre det sterkt i 2023. I løpet av tredje kvartal økte antall salg med 35 prosent sammenlignet med året før. Økningen kommer av fortsatt høy etterspørsel etter bevisstgjøring i informasjonssikkerhet, samt at mange eksisterende kunder øker aktiviteten.

Flere og flere virksomheter innser at opplæring året rundt er den mest effektive måten å beskytte seg mot dataangrep på. Dette, i kombinasjon med et økende trusselnivå har betydd økt etterspørsel etter Junglemaps produkter.
– Den nye produktporteføljen som vi lanserte i løpet av 2. kvartal har blitt godt mottatt, sier Gustav Berghog, administrerende direktør i Junglemap. Med et tydeligere og mer konkurransedyktig tilbud har vi fortsatt å tiltrekke oss mange nye kunder. I tillegg har mange eksisterende kunder valgt å oppgradere til våre mer avanserte produkter.

Lanseringen av Junglemap AI, hvor brukere enkelt kan lage sine egne NanoLearning-kurs ved hjelp av en spesialdesignet AI-funksjon, har også bidratt til økende salgstall. Rollebaserte kurs rettet mot utviklerteam vekker også interesse hos mange teknologitunge selskaper.
– Det er fortsatt et stort behov for bevisstgjøring innen informasjonssikkerhet, sier Gustav Berghog. Men vi merker også at mange selskaper og organisasjoner som bruker Junglemap for å styrke sine menneskelige brannmurer, også ser nye muligheter til å bruke metoden vår på nye områder innen virksomhetsstyring, risiko og compliance.