I dag feirer vi vedfyringens dag!

I dag feirer vi vedfyringens dag!

I dag feirer vi Vedfyringens dag - og vi gleder oss til å markere dagen med ekstra kos, hygge og vedfyring.

Markering av Vedfyringens dag

Jøtul er en av verdens eldste produsenter av ovner, innsatser og peiser. Med bakgrunn i en stolt norsk tradisjon, har vi kombinert solid håndverk med kunsten å bekjempe kulde i mer enn 160 år. Den ekte varmen du får fra en vedovn og hyggen det bringer, er noe vi gleder oss til å markere på Vedfyringens dag. I tillegg til hygge og peiskos er vi opptatt av å øke vissheten om hvordan man fyrer på en riktig og miljøvennlig måte.

Høst - høysesong for kos og hygge rundt ildstedet

Høst er høysesong for kos og hygge rundt ildstedet, enten det er ute i skog og mark eller inne i vår egen stue. Å fyre med ved gir oss hygge, varme, ro, god atmosfære og lave skuldre. Å fyre opp ild er noe mennesket har gjort i hundretusenvis av år, og bålet er et perfekt samlingspunkt. Dette er noe vi må videreføre til neste generasjon.

René Christensen, initiativtaker av Vedfyringens dag og konserndirektør Salg i Jøtul

– Vi må sikre oss at ungdommen får et like tett og nært forhold til vedfyring som det vi i den eldre garde har. Levende ild er en del av folkesjelen, og 2. oktober blir en viktig dag for oss som er glade i bål.

Bli med på Båltimen!

I forbindelse med denne dagen oppfordrer vi ildentusiaster over hele landet til å bli med på båltimen mellom klokken 20:00 og 21:00. Om det er ute i naturen, eller foran peisen, bli med å tilbringe litt tid foran de lune flammene og stenge ute all annen påvirkning for en times tid.

Så, enten du er på høstferie, til fjells eller hjemme, har fri eller har lange arbeidsdager – bli med på å markere dagen! Samle familie eller venner foran peisen på kvelden, lag mat på åpen ild, få sjelero ved å titte inn i gnistrende flammer og kjenn at høsten – den er faktisk ganske fin den også.

God vedfyringens dag!

René Christensen

Pressekontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237

I kampen mot kulda siden 1853

Jøtul har produsert ovner og peiser av støpejern siden 1853. Det er et ekstremt egnet materiale for produkter som skal tåle høye temperaturer og raske temperaturendringer. Norsk tradisjon og solid håndverk har vært oppskriften til at Jøtuls produkter har blitt det naturlige valget for kunder verden over.

Jøtul AS

Langøyveien