Classic Defender V8 by Works Bespoke

Vi presenterer Classic Defender V8 by Works Bespoke

• Classic Defender V8 by Works Bespoke er neste kapittel i historien om Classic Defender
  • Den nye unike tjenesten er selve definisjonen på personalisering og restaurering som tilbys av Land Rover Classic Works Bespoke
  • Kundene kan spesifisere en fullstendig restaurert Classic Defender V8 som gjenspeiler deres personlighet, med et utvidet utvalg av materialer, interiør- og eksteriørfarger, finisher, tilbehør og oppgraderinger
  • Hver bil er håndlaget i Storbritannia av våre Land Rover Classic-ingeniører og utstyrt med en original Land Rover 5,0 liters V8-bensinmotor som leverer 405 hk og 515 Nm dreiemoment, kombinert med 8-trinns ZF-automat
  • Tilgjengelig i ikonisk 90 og 110 karosseridesign, med priser fra £ 190 000 (i Storbritannia, ekskl. frakt og leveringsomkostninger)
  • Classic Defender V8 fra Works Bespoke presenteres under Goodwood Revival i september 2024
  • Henvendelser for Land Rover Classic kan rettes til: www.landrover.com/classic, eller +44 (0) 2476 566 600, eller sales@classic-jaguarlandrover.com

Oslo, Norge – onsdag 28. august 2024: Lanseringen av Classic Defender V8 by Works Bespoke er neste kapittel i Land Rover Classic-historien. Works Bespoke utvider Land Rover Classics utvalg av restaureringstjenester for å skape helt unike biler, som lar kunder bringe sin Classic Defender-visjon til liv. Dette er selve definisjonen på personalisering.

Med valget mellom 90 og 110 karosseri, kan kundene spesifisere sin drømmemodell av Classic Defender V8 ved hjelp av den nye digitale Land Rover Classic-konfiguratoren, i tillegg til dedikert personlig support fra spesialistteamene hos Classic Works i Coventry i Storbritannia og Essen i Tyskland.

Hver Classic Defender V8 fra Works Bespoke er resultatet av hundrevis av timer med utsøkt håndverk utført av våre Land Rover Classic-ingeniører. Hvert eksemplar, som er anskaffet av vårt spesialistteam, er donorbiler som opprinnelig ble produsert mellom 2012 og 2016, før de blir fullstendig restaurert ned til minste detalj, rekonstruert og oppgradert, slik at kundene kan være trygge på at de får en bil med lang levetid og høy kvalitet.

Classic Defender V8 kombinerer luksus, kapasitet og moderne brukervennlighet og drives av en original Land Rover 405 hk 5,0 liters V8-bensinmotor. Denne kombinasjonen gir disse eksklusive bilene ytelsen til en V8 og autentisiteten til en Classic Defender.

Den kraftige V8-motoren følger den samme mekaniske formelen som Land Rover Classic Islay Edition og Trophy, med 8-trinns ZF-automat for høy ytelse og egenutviklet hjuloppheng for optimalt veigrep og kjørekomfort.

Paul Barritt, Director of Land Rover Classic, sier: «Med Works Bespoke gir vi kundene muligheten til å skape sin perfekte Classic Defender V8, en bil som passer sømløst inn i deres livsstil. Hver eneste bil er håndlaget med kjærlighet, og det er bare kreativiteten som setter grenser når bilen skal tilpasses eierens ønsker. Works Bespoke-kunder vil få en unik opplevelse når de skaper sin ultimate Classic Defender V8.»

Eksteriørdetaljer

Hvert trinn i Works Bespoke-designprosessen er personalisert med en rekke farger og utførelser både innvendig og utvendig, og tilpasset enhver livsstil . Kundene kan velge karosserifargen de drømmer om, enten det er fra en av de definerte Heritage, Contemporary-, Premium- eller SV Metallic-fargepalettene, eller et skreddersydd alternativ med vår Match to Sample-tjeneste.

SV Metallic-paletten tilbyr den mest eksklusive fargepaletten noensinne, inkludert farger som Sunset Gold eller Sunrise Copper, for dramatisk dybde og enestående håndverk. Heritage tilbyr blant annet Balmoral Green og Marine Blue, mens Contemporary tilbyr Corinthian Bronze og Firenze Red. Taket kan enten fås i bilens farge eller som kontrastfinish, for eksempel Limestone – takfargen til nye Islay Edition.

Personalisering strekker seg langt utover karosserifarger, med muligheten til å velge mellom en rekke eksteriørdetaljer, der hver bestilling er perfekt tilpasset kunden og deres behov. Velg mellom en Heritage-, Standard- eller Adventure-grill, med motiv på panseret, dørhåndtak og detaljer i enten sølv eller svart som en del av Silver Pack eller Black Pack.

Kundene kan velge mellom 16" Wolf-felger eller 18" Sawtooth-alufelger, hvorav førstnevnte leveres med Black eller Limestone finish. For kunder som elsker terrengkjøring tilbys tilbeør som stigtrinn, takstativ, veltebur, stige og vinsj. I tillegg til Classic Defender V8 kan kundene også velge et sett med klassiske takmonterte lyskastere eller en takmontert LED-lysrampe.

Akkurat som med tidligere Classic Defender V8-modeller, er alle Works Bespoke-biler utstyrt med moderne LED-frontlykter som standard for bedre sikt under alle forhold, kombinert med enten Heritage Lighting Pack eller Crystal Lighting Pack, for et karosseri med klassiske eller moderne detaljer.

Interiørdetaljer

Interiøret er umiddelbart gjenkjennelig som en Classic Defender, og oppgraderes i tråd med kundens ønskede spesifikasjoner, med nøye utvalgte moderne funksjoner som gjør Classic Defender så brukervennlig som overhodet mulig.

En taktil og intuitiv girvelger kontrollerer automatgirkassen og setene, sidene, dørene, taktrekket og dashbordet er trukket i luksuriøst skinn. Kundene kan velge mellom fem monotone eller åtte totonede farger, som Caraway, Liberty Blue og Garnet. Kundene kan også velge mellom eksepsjonelt komfortable, eksklusive seter og sportslige Recaro seter med sidestøtte.

Land Rover Classic Infotainment System på midtkonsollen i Gloss Black, inkluderer moderne funksjoner som satellittnavigasjon, DAB-radio og Bluetooth med en 3,5" berøringsskjerm, originalt display og dashbord.

Kundene oppfordres til å bruke den nye Classic Defender V8-konfiguratoren der de kan utforske et bredt utvalg av ekstrautstyr, før de rådfører seg med Land Rover Classics produkteksperter for ytterligere personalisering av bilen. Kundene kan også diskutere farger og spesifikke ønsker med Land Rover Classic-teamet.

Adventure Pack inkluderer en takmontert teltboks og stige, mens en Ply Guys Camper Conversion også er tilgjengelig for de som ønsker å konvertere baksetet og bagasjerommet til et skreddersydd oppholdsrom.

Tekniske spesifikasjoner

Works Bespoke-bilene er nøye utvalgte donorbiler fra 2012–2016, der hvert eksemplar er utstyrt med en naturlig aspirert 5,0-liters V8 motor som leverer 405 hk og 515 Nm dreiemoment. Kraften overføres til hjulene via en 8-trinns ZF-automat og firehjulsdrift, noe som gir enestående kjøreegenskaper både på veien og i terrenget.

Alle Classic Defender V8 by Works Bespoke-biler har deler av høy kvalitet, f.eks. performance-fokuserte Alcon-bremser med fire stempler, 335 mm bremseskiver foran og 300 mm bremseskiver bak. Disse gir utmerket bremsekraft som matcher bilens hastighet, mens Defender Suspension Upgrade Kit sikrer utmerket komfort og ytelse på og utenfor veien, med oppgraderte Eibach-spiralfjærer, krengningsstabilisatorer og Bilstein-dempere.

Classic Defender V8 by Works Bespoke er perfekt for eventyrere, entusiaster og samlere, med priser fra £ 190 000 ekskl. Mva. for 4-seters 90 Station Wagon og £ 199 000 ekskl. mva. for 5-seters 110 Station Wagon. 7-seters 110 Station Wagon er tilgjengelig fra £ 204 000 ekskl. mva. Alle priser gjelder Storbritannia.

Classic Defender V8 fra Works Bespoke vil presenteres under Goodwood Revival 2024 fra 6.–8. september, der både potensielle kunder og Classic Defender-fans får muligheten til å se bilen og møte medlemmer av Land Rover Classic-teamet.

SLUTT

Ytterligere informasjon

TEKNISKE DATA

CLASSIC DEFENDER V8 BY WORKS BESPOKE

MOTOR OG GIRKASSE

Slagvolum (cc)

Sylindre

Naturlig aspirert V8 bensinmotor (EU5)

Motoreffekt hk

405 ved 6 000 o/min

Dreiemoment Nm

515 ved 5 000 o/min

Girkasse

8-trinns automat med girvelger, firehjulsdrift, totrinns overføringsboks, ekstra kraftige differensialer foran og bak, og midtdifferensial som fordeler dreiemomentet

CHASSIS

Oppheng foran og bak

Foran: bjelkeaksel, Eibach spiralfjærer, Bilstein teleskopdempere. Panhardstag og torsjonsstenger. Eibach krengningsstabilisator.
Bak: bjelkeaksel, Eibach spiralfjærer, Bilstein teleskopdempere. A-stolpe og styreledd. Eibach krengningsstabilisator.

Bremser foran

Alcon bremsekalipere med fire stempler 335 mm bremseskiver

Bremser bak

Alcon bremsekalipere med fire stempler 300 mm bremseskiver

Felger og dekk

16” ekstra kraftige stålfelger, terrengdekk

Styring

Kulekretsløp, servo

YTELSE OG ØKONOMI

Ca. 5,9 sekunder (90-modell) / 6,1 sekunder (110-modell)

0–100 km/t (sek)

5,6 sekunder

Toppfart (km/t)

170 km/t

HISTORIEN OM V8 DEFENDER

• V8-drivlinjene i Land Rover Defender og dens forgjengere startet med Series III Stage 1 V8 i 1979. 3,5 liters Rover V8 med forgassere leverte 90 hk.
  • Land Rover 110 fra 1983 og 90 fra 1984 brukte den samme 3,5 liters Rover V8-motoren som Series III Stage 1 V8, med 113 hk. Denne ble oppgradert til 135 hk fra 1987.
  • Kun for nord-amerikansk spesifikasjon (NAS) Defender 90 og 110. Fra 1992 ble det montert en 182 hk 3,9 liters versjon med drivstoffinnsprøytning av Rover V8, sammen med 4-trinns automat.
  • I 1998 ble den 4,0 liters V8-motoren med 190 hk og drivstoffinnsprøytning fra andre generasjon Range Rover montert på en begrenset 50-års jubileumsmodell – Defender 90 med 4-trinns automat.
  • 2018 Defender Works V8 med naturlig aspirert 5,0 liters motor var den første offisielle V8-drevne Land Rover Defender som ble lansert siden 1998.
  • Andre utgaver av Land Rover Classic Defender V8 inkluderer Islay, Trophy og Trophy II.

Merknader til redaktøren

Om Land Rover Classic

Land Rover Classic er den offisielle kilden til autentiske biler, eksperttjenester, originaldeler og uforglemmelige opplevelser for Classic Land Rover-entusiaster over hele verden. Vårt team av høyt kvalifiserte ingeniører ved Jaguar Land Rover Classic Works-anlegget i Coventry spesialiserer seg på enestående Land Rover Series I og Range Rover Reborn-restaureringer og bygging av Defender Works V8.

Alle henvendelser fra potensielle Land Rover Classic-kunder skal rettes til:
sales@classic-jaguarlandrover.com / +44 (0) 2476 566 600 / www.landrover.com/classic

Viktige merknader
JLR forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.

Ytterligere informasjon

Les mer om hele utvalget av biler, tjenester, deler og opplevelser fra Land Rover Classic på www.landrover.com/classic

Les mer om Land Rover Classic Parts, inkludert ytelsesoppgraderinger for Classic Defender, på www.parts.jaguarlandroverclassic.com

Les medieinformasjon om Land Rover Classic på: www.media.landrover.com

Land Rover Classic sosiale medier:

Instagram: instagram.com/landrover.classic/

Land Rover sosiale medier:

Facebook: facebook.com/LandRover

Twitter: twitter.com/LandRover

Instagram: instagram.com/LandRover

YouTube: youtube.com/LandRover

Om Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi leverer en bærekraftig visjon for moderne luksus gjennom design.

Vi transformerer virksomheten til netto nullutslipp i hele forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Vi har satt opp et veikart som vil redusere utslippene på tvers av egen virksomhet og verdikjeder innen 2030 gjennom godkjente, forskningsbaserte mål. Elektrifisering er sentralt i denne strategien og innen slutten av tiåret vil våre modeller Range Rover, Discovery, Defender tilby minst én helelektrisk modell, mens Jaguar vil være helelektrisk.

Vi er et britisk selskap med to designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia, samt syv teknologisentre over hele verden.

Jaguar Land Rover er et heleid datterselskap av Tata Motors Limited, en del av Tata Sons.

Fam Christina Gudim

Pressekontakt PR, Partner & Event Manager +4740033190