Ny Land Rover Defender testes i Afrika

Ny Land Rover Defender testes i Afrika

Snart ser en helt ny Land Rover Defender dagens lys. Akkurat nå testes Defender i Kenya, der den blir utsatt for utfordringer som setter nye standarder for hva en Land Rover kan prestere.

30. mai er den internasjonale World Land Rover-dagen. På denne datoen i 1948 debuterte den aller første Land Rover på Amsterdam Motorshow.

I år er det 71 år siden eventyret med Land Rover begynte. Og snart starter et nytt eventyr.

Etterlengtede og ikoniske Land Rover Defender kommer i en helt ny utgave. En utgave som både setter nye standarder for hvor komfortabel og dynamisk en Land Rover Defender kan være, og som også setter nye standarder for hvilke utfordringer den kan utsettes for.

Akkurat nå testes den i Kenya, der den trekker tung last, kjører gjennom elver og forserer de mest krevende terreng. Når Defender lanseres senere i år, har den gjennomgått hele 45 000 individuelle tester i noen av verdens mest ekstreme klimaer. Fra 50 varmegrader i ørkenen til minus 40 grader i Arktis og i høyder opptil 3000 meter i Rocky Mountains i Colorado. De dynamiske kjøreegenskapene er også testet og godkjent på den berømte Nürburing-banen i Tyskland.

«I tillegg til tester i laboratorier har vi kjørt over 1,2 millioner kilometer i den nye Land Rover Defender gjennom alle typer terreng og i ekstremt klima for å sikre at det er den tøffeste og mest kapable Land Rover som noensinne er produsert», sier Nick Rogers – Director Group Engineering Jaguar Land Rover.

Nye Defender er designet og utviklet på Gaydon-fabrikken i England – som er Land Rovers anlegg for design, utvikling og testing. Produksjonen av Land Rover Defender skjer fra den helt nye fabrikken i Nitra i Slovakia, der også Land Rover Discovery produseres.

Hold deg oppdateret om Land Rover Defender på: https://www.landrover.no/overlays/custom-forms/land-rover-defender/kmi

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.