​​Jaguar Land Rover styrker selskapet for det nye tiåret

​​Jaguar Land Rover styrker selskapet for det nye tiåret

Etter et rekordår for Jaguar Land Rover Norge, møter selskapet det nye tiåret bedre rustet enn noen gang med fem nye spesialister.

"Nyansettelsene vil være med på å styrke organisasjonen for det nye året, og bidra til bedre støtte for både forhandlerne og kundene våre", sier Country Director Marius Hayler.

Med hele fem nye spesialister i 2020, vil Jaguar Land Rover optimalisere og forenkle alt fra kommunikasjon til salg i det dynamiske markedet. Ansettelsene reflekterer selskapets visjon om å alltid være ett skritt foran.

Kommunikasjonsavdelingen styrkes med nye presseansvarlige, Vilde Riise. Den unge kvinnen har bred erfaring fra bilbransjen som Marketing og Sales Advisor i Tesla Norge. Hun har også bakgrunn som freelancejournalist for blant annet Aftenposten, siden endt studietid på Journalistikkhøyskolen i Oslo. I 2019 var hun med på oppstarten av Tesla Reykjavik. Med sin forkjærlighet for bruk av ord, og gode kjennskap til journalistbransjen, vil Riise tilrettelegge for bedre kommunikasjon med pressen, samt øke kommunikasjonsnivået internt i selskapet.

Vår nye Area Sales Manager, Thomas Grøndahl, har 8 år erfaring fra bilbransjen. Opprinnelig utdannet bilmekaniker, har han siden jobbet med salg for blant annet Bertel O. Steen Tønsberg. Her var han ene og alene ansvarlig for MB varebil avdelingens resultater.. Grøndahl brenner for salg, og har vist dette gjennom de slående resultatene sine hos tidligere firmaer.

Frank Hjalmar Jensen kommer inn som ettermarkedssjef, og har lang ledererfaring fra både Autostern og Bertel. O Steen Ullevål. Han tok i 2015 utfordringen å snu Bertel O. Steen Asker og Bærum, til å bli en solid og lønnsom forhandlervirksomhet. Frank Hjalmar kommer til å være en nøkkelperson for å videreutvikle Servicemarkedet.

Som følge av en sterk vekst i vår bilpark, har vi fått Stian Bøen med på laget som teknisk rådgiver. Bøen er tidligere tekniker hos Bertel O. Steen avdeling Økern. Han har også jobbet hos Promeister Academy, der han har vært med på å utvikle e-læringsmoduler for opplæring innenfor bilbransjen.

Som ny servicekoordinator, har vi fått Trond Bråten med på laget. Bråten har lang erfaring fra bilbransjen, og har tidligere jobbet mot frittstående verksteder. Hans siste stilling var som regionssjef i Hellanor, med ansvar for 10 selgere.

Nyansettelsene markerer opprustningen for det nye året, samt fokuset på den norske importøren.

"Vi er svært glade for å få våre nye ansatte på plass i teamet, og føler oss mer rustet enn noen gang for å møte det nye året", avslutter Marius Hayler.

Emner

Jaguar Land Rover is the UK’s largest automotive manufacturer, built around two iconic British car brands: Land Rover, the world’s leading manufacturer of premium all-wheel-drive vehicles; and Jaguar, one of the world’s premier luxury sports saloon and sports car marques.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.

Fam Christina Gudim

Pressekontakt PR, Partner & Event Manager +4740033190