Erfaren mann ved roret

Erfaren mann ved roret

Marius Hayler, 50 år, bosatt i Oslo, er ny Country Director i Jaguar Land Rover Norge. En mann med bred erfaring fra både importør og retail-siden, og med en klar visjon for Jaguar Land Rover i Norge.

Han har på retail-siden ledet og utviklet både Bertel O. Steen Detalj i Norge og Møller Bil i Sverige, samtidig som han har en veldig lang og fremgangsrik bakgrunn fra importørsiden der han tidligere har jobbet både med Volvo, Mini og Land Rover. Marius Hayler er med andre ord en erfaren mann med mye faglig tyngde og ekspertise, som forstår alle elementer i bilbransjen og som i tillegg har stor entusiasme og stort pågangsmot.

Nå tiltrer han stillingen som Country Director for Jaguar Land Rover Norway, og dette gleder CEO hos British Car Import Scandinavia Henrik Bang.

«Jeg er enormt stolt over at vi har lykkes med å tiltrekke oss en så stor kapasitet som Marius. Han er kjent og anerkjent i hele den norske bilbransjen for sin profesjonalitet og sine visjoner», sier Henrik Bang og fortsetter.

«Jaguar Land Rover i Norge er inne i en sterk utvikling. På meget kort tid har vår bilpark steget eksplosivt, og vi ønsker å fortsette denne trenden. Vi er overbeviste om at Marius er rett mann til å stå i spissen for dette».

Hovedpersonen selv gleder seg til å komme i gang, og har en klar visjon for hvor hovedfokuset skal ligge.

«Vi har et state-of-the-art og meget profesjonelt forhandlernettverk med tilstedeværelse i de 10 største byene i Norge. Med Jaguar I-PACE har vi et produkt som ikke bare har tidoblet Jaguar-salget i Norge, men også mottatt over 60 priser, herunder Årets Bil i Norge, i Europa og i Verden. Bilen har i stor grad flyttet Jaguar-merket fra en skyggetilværelse til noe alle snakker om. Samtidig ligger lanseringen av Range Rover Evoque PHEV rett rundt hjørnet, og om kort tid skal vi presentere den nye Land Rover Defender. Dette er et fantastisk utgangspunkt. Men vi skal fortsette utviklingen – for verden står ikke stille – og slett ikke bilverdenen», sier Marius og fortsetter.

«Allerede i 2020 vil nesten alle bilmerker ha elbiler og konkurransen bare øker. Derfor er det viktig at vi fokuserer enda mer på kundeopplevelsen, og dette arbeidet blir det viktigste for meg i min nye jobb», sier Marius Hayler, som er bosatt i Oslo, gift og har to barn.

Marius Hayler har sin første arbeidsdag den 1. Oktober.

Mer informasjon – Kontakt

CEO British Car Import Scandinavia – Henrik Bang – hba@jaguarlandrover.dk - +45 42 14 10 28

Country Director, Jaguar Land Rover Norway – Marius Hayler 90 55 14 11

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.