Kim Thomassen, prosjektleder i Ge-Con AS, er svært fornøyd med både driftskostnadene og nyttelasten til IVECO Daily og IVECO X-Way. Fotograf: Henrik Utne

Tung transport, solid service: Ge-Con AS fortsetter 23-års samarbeid med IVECO

I tungtransportbransjen er det viktig at nyttekjøretøyene er effektive, kan transportere tungt og at servicen er på topp. Betongfirmaet Ge-Con AS, med arbeidsplass i Lier, Drammen, arbeider med tung transport av betong og betongutstyr og de har snart 23 år med IVECO som leverandør av nyttekjøretøy, og snart kommer det to nye biler.

Ge-Con AS, spesialist i utleie av betongutstyr, betongrehabilitering, gulvanretting og forebygging av lekkasje, trenger solide nyttekjøretøy som de kan bruke, derfor velger de IVECO. Totalt har betongfirmaet tre IVECO X-Way lastebiler og ni IVECO Daily varevogner.

- Vår arbeidsdag er veldig fleksibel og variert. Vi har mange ulike oppdrag, både små og store prosjekter. Vi transporterer ofte tunge materialer, så det er viktig at arbeidsbilene våre både er fleksible og har god nyttelast, forteller Kim Thomassen, prosjektleder i Ge-Con AS.

Nyttekjøretøy som er tilpasningsdyktige og god nyttelast

Thomassen har vært en dedikert prosjektleder i Ge-Con AS i 8 år og trives godt i rollen. En særegen detalj på Ge-Con AS sine arbeidsbiler, som Thomassen først måtte venne seg til, men nå setter pris på, er den karakteristiske blåfargen.

- Arbeidsbilene våre har en unik lyseblå farge. I starten var jeg litt skeptisk, men nå er jeg fan! Vi synes godt på veien og vi skiller oss ut. Sjefen, Terje Eggen, har vært veldig bevisst på at bilene skal stemme overens med Rockreter-maskinen som brukes til å pumpe betong og injeksjonsmasser. Disse maskinene er spesialprodusert for våre behov, og vi er stolte av å være de eneste i Norge som har disse unike betongmaskinene. Det gir noe ekstra å kunne opprettholde en gjennomgående blå estetikk, forteller Thomassen.

Det er ikke kun fargen som er tilpasset på arbeidskjøretøyene til Ge-Con AS. Da kjøretøyene skal kjøre mye og transportere tunge materialer er det noen spesielle ting som er viktige for Thomassen:

- Det er utrolig viktig at vi kan tilpasse bilene til de ulike oppdragene vi har, og det har vært veldig enkelt med IVECO. Alle bilene vi har er tilpasset behovene våre. Da vi kjører langt, og transporterer tungt, uansett om det er små eller store oppdrag, må bilene våre ha høy nyttelast. Her har vi IVECO Daily 3,5tonn som er veldig praktisk for oss, og så har IVECO X-Way de store musklene. I tillegg er de billige i drift, noe som kanskje er det aller viktigste. Regnskapet må gå opp!

God service i 23 år – og videre

Ved siden av tilpasning og lave driftskostnader, er det en annen viktig faktor som er viktig når Ge-Con AS velger arbeidsbilleverandør.

- IVECO har en veldig god service, og det er viktig når vi tross alt er et firma som transporterer mye. Vår opplevelse er at vi alltid kan ringe og få rask og god hjelp! forteller Thomassen.

Ge-Con AS har snart hatt IVECO-biler i 23 år, og de har ikke tenkt seg å stoppe. Frode Bjørkli, senior salgskonsulent IVECO Norge forteller:

- Vi i IVECO er stolte over det 23-årige samarbeidet med Ge-Con AS. Vår dedikasjon til service og tilpasninger gjenspeiles i det gode forholdet vårt, og vi ser frem til mange flere år sammen.

- Vi har vært veldig fornøyde gjennom hele perioden. Da vi kjører mye blir jo bilene brukt opp, og nå er det to IVECO Daily varebiler som snart ikke kan brukes mer – og vi har bestilt to helt identiske IVECO Daily. Det er ikke noen grunn til å velge noe annet! avslutter Thomassen.

Betongfirmaet Ge-Con AS har 12 nyttekjøretøy fra IVECO, som har levert nyttekjøretøy til Ge-Con AS i snart 23 år. To nye IVECO Daily varebiler er bestilt for 2024. Fotograf: Henrik Utne

IVECO

IVECO er et merke som tilhører Iveco Group N.V. (EXM: IVG), og som utvikler, produserer og selger en rekke lette, mellomtunge og tunge nyttekjøretøy, terrengkjøretøy og kjøretøy som er egnet for alle karosserityper.

Selskapet innoverer og utvider produktporteføljen kontinuerlig, slik at alle kunder kan velge et kjøretøy som passer perfekt til oppgaven. Totaltilbudet er basert på sjåførens behov, slik at du får en god opplevelse med fokus på sikkerhet og komfort. En rekke avanserte digitale tilkoblingsaktiverte tjenester er utviklet for å gjøre det enklere for flåteeiere å administrere flåten på en effektiv måte ved hjelp av IVECOs komplette transportløsning.

IVECO arbeider for avkarbonisering ved hjelp av en flerenergitilnærming som inkluderer videreutvikling av teknologier basert på biometan, elektrisitet og brenselceller.

IVECO har seks fabrikker og syv forsknings- og utviklingssentre. Selskapet har 3500 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land, slik at du alltid kan få teknisk brukerstøtte uansett hvor du kjører din IVECO.

IVECO er i forkant av endringen ved å bidra til å transformere transportbransjen basert på et mål om å være en pålitelig partner og totalleverandør.