De to IVECO S-Way-lastebilene, som har unik dekor i tråd med Formel 1-lagets kjøretøy, er et nytt tilskudd til Scuderia Ferraris IVECO-flåte, og de skal brukes til å transportere Formel 1-biler og utstyr til VM-banene.

To IVECO S-Way til Scuderia Ferrari

IVECO leverer to IVECO S-Way til Scuderia Ferrari.

De to IVECO S-Way-lastebilene blir en del av flåten av IVECO-kjøretøy som selskapet har levert til Scuderia Ferrari, og de skal brukes til å transportere Formel 1-lagets biler og utstyr til VM-banene.

Som offisiell partner for Scuderia Ferrari og offisiell sponsor av Ferrari Challenge Europe har IVECO i dag levert to IVECO S-Way-lastebiler under en seremoni som fant sted ved den ikoniske Ferrari-banen i Fiorano, der Luca Sra, direktør for lastebilenheten hos Iveco Group, og Laurent Mekies, racingdirektør for Scuderia Ferrari og baneansvarlig, deltok.

Luca Sra, direktør for lastebilenheten hos Iveco Group, sier følgende: «Vi er veldig stolte over at merket vårt er knyttet til en slik global idrettslegende. Vi har samarbeidet med Ferrari i 20 år, og de stoler på at de effektive og pålitelige kjøretøyene våre kan ta vare på det viktigste de har. Vi har lignende verdier og ambisjoner, og vi har lidenskapen og konkurranseinstinktet som trengs for å prestere på høyeste nivå. Akkurat som Scuderia Ferrari streber vi etter perfeksjon, og vi flytter konstant grensene for hva som er mulig, slik at vi kan bli bedre hver eneste dag. Målet vårt er alltid å være best.»

IVECO S-Way er en tung lastebil med funksjoner og tjenester som er tilpasset sjåføren, samtidig som den er bærekraftig og tilbyr nye og avanserte tilkoblede tjenester som kan tilpasses. Den er en transportløsning som er utviklet for å forbedre sjåførens hverdag. IVECO S-Way tar drivstoffeffektiviteten til et nytt nivå ved hjelp av nye motorer, avansert teknologi, unik aerodynamikk og innovative og skreddersydde tjenester. Den er en 100 % tilkoblet lastebil, noe som gir nye muligheter for flåtestyring og livet om bord, slik at det blir enklere for logistikkoperatører og flåteledere å optimalisere kjøretøyets oppetid og drivstoffeffektivitet.

IVECO S-Way-lastebilene vi har levert til Scuderia Ferrari, er spesialtilpasset for laget fra Maranello. De har Cursor 13-motor med 570 hk, tolvtrinns automatisk HI-TRONIX-girkasse og helautomatisk fjæring. De har et avansert infotainmentsystem med satellittnavigasjon, IVECO Driver Pal og en 4G telematikkboks.

Det brede kjøretøyprogrammet inkluderer Daily, et kjøretøy som dekker 3,5– 7,2 tonns segmentet, Eurocargo fra 6 – 19 tonn og i det tunge segmentet over 16 tonn IVECO WAY serien med langtransportbilen IVECO S-WAY, offroad-kjøretøyet IVECO T-WAY og anleggsbilen IVECO X-WAY for lettere anleggskjøring.

IVECO sysselsetter nesten 21.000 ansatte globalt. Selskapet har produksjonsenheter i 7 land i Europa, Asia, Afrika, Oceania og Latin-America hvor det produseres kjøretøy med de mest avanserte teknologier. 4.200 salgs- og servicepunkter i mer enn 160 land sikrer teknisk støtte uansett hvor i verden et IVECO-kjøretøy er i arbeid.

For ytterligere informasjon om IVECO: www.iveco.com